torsdag 14 mars 2013

Vecka 18

Då var ytterligare en vecka bakom oss och vi är snart halvvägs. Känns jätte konstigt. Jag! Halvvägs! Ofattbart. Jag mår bra i alla fall. Inga större krämpor eller så. En del ovana till den "nya" kroppen. Har gått upp 7 kg redan. Vet knappt om det är mycket eller jätte mycket, men det är nog inte lite i alla fall... Nåja, inget att göra och det hör ju till. Vet inte varför just den saken har blivit svår för mig, men det är nog bara omställningen.

Igår var jag hos barnmorskan på samtal och det gick bra. Vi kommer överens och hon känns bra på alla vis. I början tyckte jag hon vart lite tvär, men nu talar vi samma språk. Inget massa snack utan vi håller oss till saken. Det funkar. Jag låg lite lågt i järn så nu ska jag börja med tabletter. Detta inhandlas idag. Annars var det härligaste av allt att hon lyssnade på bebisens hjärta! Det var första gången och jisses vad det slog :) Underbart att höra och jag kunde legat där och lyssnat hela dagen. 140-150 slag så det var normalt och bra. Hon sa något om att det verkade slå extra tydligt och det var ju lite gulligt av henne eftersom hon vet att det är lite extra nervöst för mig....jag fattar att det slog normalt, men hon ville vara lite extra positiv, men fint ändå :)

På lördag ska jag, mannen, mina föräldrar och syster med sin familj åka till Idre. Det ska bli så härligt. Som jag längtar efter det miljöombytet... Efter det har jag bara en veckas semester i juni och sen inget förrän ledigheten så det känns bra att vara iväg innan jag blir helt otymplig. Ska bli så jävla skönt. Vår vecka i juni ska vi nog till bornholm och cykla runt ön. Vi ska ta tandemcykel... hehe, kanske bra för mig vilket nog kan innebära lite extra jobb för mannen. Stackars ;) Han får nog trampa för 3 istället. Det ska bli härligt det med.

Ha det bra alle samman där ute så hörs vi när jag är tillbaks från semestern!
Kram



2 kommentarer:

  1. Är så glad för er skull!! Så härligt att allt rullar på som det ska!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Åh tack :) Än så länge snurrar allt i alla fall. Försöker ta en dag i taget och tänka på alla er som lyckats efter så många om och men. Kanske kan det gå för oss med..

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera