fredag 24 maj 2013

Hej

Hej, nu var det länge sen sist. Kanske har skrivarbehovet lugnat sig lite pga att allt är oförändrat och bra! Hur som helst så är allt bra. Vi var på 4d UL i veckan och det var såklart spännande. De tittade ju också på hjärtat och sånt som är det viktiga och allt ser bra ut med tjejen. Vi fick även bekräftat att det är en tjej så vi behöver inte ändra planer på namn eller så.

Utöver det viktiga att hon är frisk såg vi att hon hade lite hår på huvudet. Vi såg också en väldigt söt näsa (typ väldigt bred såg den ut), men i övrigt så samarbetade hon inte så mycket utan hade händerna för ansiktet hela tiden. Dock såg vi att hon inte var läppspalt eller något sådant utan ansiktet var fint sammanväxt.

Igår var jag på glucosbelastning och det såg också riktigt bra ut. Alla värden är fina och hon mår bra! Viktigast av allt.

Just nu är jag arg och det var väl därför jag skriver egentligen... en jävla kollega till mig. Jag har skrivit om henne tidigare, men hon är ju helt dum i huvudet. Hon har sagt detta innan, men nu blev jag så arg att jag sa att vi byter ämne. Då tystnade hon och gick. Jävla idiot. Hon babblar jämt om att hon hatar rödhåriga barn och att hon döööör om hon får en "sån". Jag vill bara ha ihjäl henne när hon säger nåt så dumt. Hon är lika gammal som jag och de har inga barn än. Efter min resa så kan jag ju säga att det är så himlans mycket som kan gå fel. Får man en frisk unge är man lyckligt lottad. Hur i helvete kan man prata hårfärg på det sättet? Jag blir så jävla arg på sådant! Människor alltså.... hon skulle bara veta hur svårt det kan vara att få barn och allt som kan ske på vägen. Kom igen, hårfärg!

Nu tar jag helg. Mannen fyller år i helgen och det ska bli jätte mysigt.

Kram

4 kommentarer:

  1. Och jag som blev jätteglad över att vår lille pojke hade rödlätt hår när han föddes. Än så länge håller det i sig, men man vet ju aldrig hur det blir i framtiden. Båda mina småbröder och de allra flesta på min mors sida är rödhåriga och jag tycker det är jättefint. Å andra sidan hade jag älskat grabben lika mycket om håret var svart eller obefintligt. För de allra flesta är det inte hårfärgen som är det viktiga utan, precis som du säger, att bebisen är frisk. Och jag fortsätter jubla över att allt ser bra ut för dig samtidigt som jag myser med vår lille skrutt här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också det är jätte fint! Vi båda är ljusa och har rödhåriga på massa håll i släkten. Hon är bara så dum när hon uttalar sig så! Jag blir bara så arg!

      Kram

      Radera
  2. Men snälla nån... vilken människa... nästan så jag önskar henne besvär att bli gravid den dagen det blir aktuellt, så hon får omvärdera sina åsikter lite. Vad fan gör det om barnen har rött hår? Vad har det med saken att göra? Min lill-skrutta föddes med röd-blont-guldfärgat hår. Hon har tappat en del och det nya som kommer är lite mer åt blont, men det skiftar fortfarande en aning i rött- och det är fint!! Ha! Sådetså.... ;-)

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så fint och speciellt med rött hår. Hon själv är dessutom precis allt annat än jättesnygg eller bra så jag tycker inte hon ska säga något. Hennes framtida barn lär ju älska henne som hon är och det bara stör mig att hon överdriver ett sånt uttalande så mycket. Typ jag döööör om jag får ett rött barn... Blir så arg :(

      Kram

      Radera