fredag 31 maj 2013

Semester

Nu är det snart helg och en veckas semester för min del. Jag och mannen ska cykla runt Bornholm och det ska bli najs :)

Vi vart inne igår och kollade upp tjejen och varför hon inte riktigt rör sig som vanligt. Jag fick ligga på britsen och vart uppkopplad mot något som gjorde en kurva på hennes hjärtfrekvens. Gött att man fick lyssna så länge tyckte vi. Hon lät jätte fint! Ingen anledning till oro. Förmodligen har hon bara en lugnare fas just nu. Nu kommer lite mammaskryt, men jag bara måste... Hon hade en mycket mer "mogen" hjärtkurva än vad barn i hennes vecka brukar ha :) Vi sträckte på oss och blev nog knepigt stolta :) Kurvan brukade inte se ut sån förräns längre fram efter vecka 30. Vet ju inte exakt vad det betyder, men hon sa faktiskt så. Ja, vi blev glada för det i alla fall.

Hoppas hon inte spelar mig något mer spratt nu på ett tag. Jag gillar inte att åka in på det viset, men det är obehagligt när det plötsligt känns som att allt ändras. Tror nog att stressen här på jobbet har bidragit till det hela. Det hör nog att jag spänner mig och då ligger hon still. Lilla loppan.

Ha det fint alla! Hör av mig igen efter semetsren!
Kram

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni har en härlig semester! Bättre väder kan man ju inte få- om ni har samma väder som vi ;-) Fint att höra att allt är bra med lillan därinne- fortsätt så! :-)

    Kram Anna i gbg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det hade vi! Tur med både väder och att cykling gick så bra. Hur har ni det? Hoppas ni också får lite dagar tillsammans nu när sommaren kommer. Vad mysig tid ni har. Jag bara längtar tills hon är ute så jag kan få se henne och ta hand om henne. Hoppas allt är bra!
      Kram

      Radera
  2. Följde din blogg ett tag i höstas och råkade titta förbi nu igen. Vad fantastiskt att ni lyckades bli gravida och att det fortsätter gå bra! Verkar som ni är några veckor före oss. Det är märkligt att oron aldrig riktigt släpper, men härligt att hon mår bra där inne! Grattis!
    /Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara! Oron lever nog kvar tyvärr, men det är ju så kul att det över huvudtaget gått så här bra så här långt! Grattis till er också :) Tänk vad livet svänger runt med en längs vägen.... på gott och ont!

      Trevlig helg!
      /C

      Radera