måndag 8 juli 2013

Post helg

Såhär efter helgen... måndag och jag är skittrött! Sover på nätterna gör jag knappt längre alls så det är ju inte så konstigt. Det enda tillfället jag typ orkar med någon aktivitet av något slag är ju på helgerna när jag kan vila lite ibland. Såhär i veckorna orkar jag inget mer än jobb och sen hem till soffan. Inte så roligt med andra ord. Lever alltså bara helger och utöver det är det zombiestadie som gäller.

Anledningen till dålig sömn är många. Att vakna när man vänder sig är ju en sak, men jag har halsbränna från helvetet ovan på allt vilket gör att jag är uppe och spyr alternativt dricker samarin på nätterna. I och med det så är jag också uppe och kissar 100 ggr per natt. Det blir verkligen ingen sömn att tala om. Kanske är en bra övning nu framöver med tanke på bebisen som ska hålla oss vakna, men det känns ju ändå roligare med henne än att gå upp för att spy...

Annars är jag väldigt ambivalent kring massor just nu. Ena sekunder är jag lycklig och andra känner jag mig ensam och ledsen. Ena stunden tror jag mig vara redo för förlossningen och andra får jag panik av blotta tanken och bara gråter. Ja, det är känslomässigt svårt just nu. Ibland är jag helt kär i henne redan och ibland undrar jag om jag ens är kapabel att älska ett barn. Jag vet inte det helt säkert och det är ju otroligt läskigt.

Utöver detta så har jag och maken lyckats köpa bil :) Mazda 6. Fin, inte gått så långt och ett ganska nytt snitt. Inte den hetaste bilen precis, men vi blev i alla fall inte ruinerade. Skönt att vi fick det gjort innan hon kommer för det hade jag nästan släppt hoppet på. I helgen har vi också inrett arbetsrummet på nedervåningen till gästrum/lekrum. Tanken är att tjejens rum blir uppe i gamla gästrummet så hon har nära till oss och att gäster sover nere med eget badrum och ostört. Bra plan. Vi har lagt in en (mycket korthårig) matta på hela golvet så det blir lite ljuddämpat (typ heltäckningsmatta fast ändå inte riktigt) och sen ska vi köpa en utdragbar säng så två kan sova där. Tänker mig också att tösen kan sova lite middag därinne samt ha sina leksaker där. Hade ju varit skönt att inte ha dem precis överallt i hela huset om det går. Värt ett försök. Det blir bra i alla fall och jag tror vi har en bra lösning med det rummet.

Vecka 34+2 idag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar