fredag 19 april 2013

Fokus?

Ahmen, hur fokuserar man? Det stimmas runt i magen att jag typ inte kan jobba. Hela tiden rycker jag till för hon puffar till över hela magen. Detta har jag inte trott skulle bli en sån stor sak, för man har inte hört så värst många som typ tappar fokus av allt virrvarr därinne, men jag gör det. Känner att det är långt mycket mer av den varan än vad jag trott eller kunde tänka mig. Antingen så är hon stundom mer aktiv än andra barn eller så är hon som alla andra men att det är jag som hajar till mer än andra... Vet inte vilket, men det är helt omöjligt att hålla fokus på en uppgift när man blir avbruten hela tiden.... givetvis klagar jag inte :) Jag är bara så glad att jag känner henne att det nog gör mig väldigt gärna väldigt lätt ofukuserad :)


Kram

4 kommentarer:

  1. Tror det är fullt normalt. Jag är iaf likadan, inget kan få mig att tappa fokus så fullständigt som Trollets buffande i magen, och så har det varit från början. En kompis till mig säger att det är för att vi ska gå in i vår bebisbubbla och tänka mer och mer bara på våra småttingar så omställningen inte blir så stor när de väl är här. Jag tror henne lite faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Det svåra blir när hon tar en vilodag. Då blir jag ju automatiskt lite nervös... Märkligt bara att det är så påtagligt. Har ju haft annat att fundera över gällande att bli gravid så jag har inte tänkt på detta förräns jag nu upplever det :) Vilken underbar tid och det gör ju verkligen att man har tankar på bebisen lite hela tiden. *Lycka*

    SvaraRadera
  3. Bara en liten tanke... det är ju ganska vanligt att det går dagar när man känner mindre. Och tänk på att hon är ju inte så stor än, så hon kan röra sig rätt bra därinne. Dvs hon ligger säkert med ryggen utåt mot din mage ibland och när hon sparkar då, sparkar hon in mot din rygg och då känns det knappt, du märker inte det... försök att tänka så om du oroar dig :-)

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
  4. Jo, så är det nog och jag tror på att hon ändå finns där. Vi åkte faktiskt in i söndags för att kolla och allt lät bra med hennes hjärta. Efter det känner jag lite att, ok, man får ge det ett par dagar innan oron får bestämma över en. Annars kommer det bli mååånga resor till sjukhuset. Fick bra förklaringar av barnmorskan, precis som du sa, hon sparkar bara åt "fel håll" ibland. Nu vet vi i alla fall hur det ser ut där och att vi kan vända oss dit om vi måste.

    Åh du! Grattis till bilen!!!! Oh my, helt ny :) Shit vad roligt! Kollade modellen på nätet och den såg ju toppen ut! Gött att ha det avklarat :) Det gjorde du bra!

    Kram

    SvaraRadera