måndag 15 april 2013

Framtid

Framtiden är ju numera ljus och det finns mycket att planera, prata om och komma fram till. Hon växer mycket och magen är stor och rund. Naveln är ännu inte utochin, men jag kan se hur det kommer. Den är "grund" nu eller hur man ska beskiva det så det är inte jätte långt bort. Hon sprallar massor och har hicka ganska ofta. Det är fortfarande overkligt att hon ligegr där inne, men jag och mannen kanske bokar ett 4d UL för att se henne igen. Hade ju varit jätte spännande att se lite mer av hur hon ser ut och inte bara ett vanligt UL.

Vi pratar mycket jag och mannen och det är nog en hel del förberedelser utan att jag egentligen tänker på det. Vi bygger trädäck och det är nästan klart nu. Båda vill ju gärna få det klart innan sommaren och såklart innan hon kommer. Vi inser ju också att det kommer bli svårare med renovering och sådant när hon kommit. Vi har också en del planer på hur vi ska inreda allt. Arbetsrumemt på nedervåningen ska bli gästrum/leksum osv. Vi vill gärna ha någonstans där hon får leka fritt utan att ha hennes alla leksakerna i hela huset. Vi har pratat om lite regler kring sådant och hur vi vill att det ska vara. Det är roligt, men än ganska overkligt. Hoppas vi kommer göra det bra och att hon kan bli nöjd. Tror att regler är bra och att inte allt hela hela tiden anpassas till barnet. Givetvis är hon viktig, men det där med regler finns ju runt om oss hela tiden och inte helt oviktigt. Sen tror jag inte heller barn mår bäst av att ha uppfattningen av att hela universum (= precis ALL uppmärksamhet från föräldrarna) riktas mot dem. Jag tror det är viktigt för dem att förstå lite perspektiv kring deras egen vilja osv och hur mycket uppmärksamhet de ska få för minsta minsta lilla kommentar de har på livet.

Ja... det är mycket nu och man vill ju göra det man tror på. Man vill ju ge henne en så bra start det bara går!

/C 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar