tisdag 30 april 2013

Support och sånt

Igår var jag hos barnmorskan och nu har vi bokat in alla framtida träffar som sträcker sig till efter beräknat förlossningsdatum. Skönt. Känns bra att ha allt bokat och klart. I övrigt såg allt bra ut och tjejens lilla hjärta slog så fint :) Jag verkade ligga snäppet över normalkurvan, men det var bra det med. Jag är ju ganska lång så det kan nog stämma. Hon tyckte inte heller vikten var ett problem, men det tycker ju jag. Hon försökte få mig att släppa det och ta det sen så att säga, men det är lättare sagt än gjort. Jag mår verkligen inte bra av att känna mig såhär tjock. Det är jobbigt och jag känner mig som en blobb :( Tränar ju en del, men det är väldigt frustrerande att inte få ta i som vanligt om man säger. Jag håller liksom igen så att jag inte ska få ont någonstans och det är jobbigt att inte få köra på. Jag var på spinning igår, men satt ner hela passet pga fogarna. Känns ju sådär kul. Passet blir dessutom huuuur tråkigt som helst om man inte får köra på. Hatar att sitta där i en hörna och knappt svettas. När man dessutom ändå tagit sig dit och allt vill man ju bara köra på. Skit också.

Tur i allt detta när man känner sig som en tjock kärring är ju att man har en sån underbar man. Han påstår att jag är fin i min nya kropp :) Oj vad det värmer när man känner sig hur ful som helst. Han är så jävla stöttande! Nu när jag har lite svårt med en del hussysslor så gör han ALLT stackarn. Vi skulle plantera potatis och lök i landet härmomdagen och jag kommer ju knappt ner så långt mot marken längre. Jag får andnöd där nere och måste upp och andas emellanåt. Givetvis gör han allt och jag står bredvid och langar. Han har dessutom färdigställt däcket vi byggt och nu är allt klart inför sommaren. Han säger att allt ska vara klart och perfekt tills min ledighet, söta fina mannen... Jag älskar dig <3

I övrigt så är jag kanske lite stressad över att vi ännu inte köpt en enda pryl (förutom vagn) till tjejen. Jag har en lista, men det känns bara så avlägset ändå även om det verkligen kryper närmre. Vi måste börja köpa lite snart... Det är ju mycket som ändå måste komma på plats. En räddare lite var att vi fick massor av saker av syrran i helgen. Vissar grejer till låns och vissa grejer som de inte vill ha tillbaks. I det lasset ingick ett skötbord och hur mycket kläder som helst. Även en babybjörn som vi funderat på att köpa! Härligt!

Nu längtar jag efter henne mer och mer. Oh vad det ska bli roligt att se henne!

Trevlig valborg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar