fredag 1 februari 2013

Oro igen...

Blir så trött på denna satans oro. Nu har det kommit igång igen och det verkar som att det kommer igång några dagar innan varje UL. Jag förbereder mig nog på att få dåliga besked där. Undrar om jag hade mått bättre om det inte var UL i nästa vecka? Om inte så fasar jag för att vänta rill RUL nästa gång. Det är ju jätte många veckor mellan UL och RUL och om jag inte blir lugnare så vet jag inte hur jag ska klara detta...

Nu känner jag inget igen. Från igår tycker jag magen har dämpat sig lite i svullenhet. Fan. Tycker också att det spänt och dragit mindre, nästan inget alls!!!! Jag är ett vrak av nerver! Älskade mannens kompis kommer dessutom till oss dagen efter UL och sover över. OM det inte ser bra ut så måste vi ju hitta på något så vi kan avboka honom. Jag är verkligen orolig och ganska säker på att det skitit sig :( Fan vad jobbigt detta är. Tror aldrig jag kan få ro i detta och på så vis heller inte möjlighet att njuta av graviditeten. Man hör ju ofta det från folk hur de älskat att vara gravida. Hittills kan jag ju inte hålla med. Det är jävligt plågsamt bara! Allt jag gör är att vänta på magkramper och blod. Hur kan man ha en bra dag på det? Nu äter jag ju inte medicinerna längre heller och det hjälper nog inte mot oron precis...

Nu är det i alla fall fredag. Pust så skönt. Idag på dagen var det 3 år sen vi fick nyckeln till vårt hus :) Jag har bokat in oss på den resturangen där vi satt med påskrivet kontrakt just innan. Det ska bli mysigt i alla fall.

Trevlig helg till er alla! Till onsdag så sitter jag på min nåldyna och bara väntar...
/C

7 kommentarer:

  1. Nu har ju inte vi gjort mer än RUL planerat, men jag kan säga att natten före sov jag inte särskilt bra pga mardrömmar och ångest. Jag tror att oron är värst precis innan man får se sin lill* där inne i magen. Dessutom tänker jag att med er historia är det inte konstigt om du har svårt att slappna av och släppa oron, frågan är bara om det finns någon tidpunkt där du tror att det vänder, där du kan känna att nu går det nog? För mig var konstigt nog den punkten efter RUL, då vågade jag på allvar börja tro på att det kanske kunde bli bra, innan dess väntade jag bara på att det skulle gå åt pipsvängen. Visserligen är det inte frid och fröjd hela tiden ens nu, är det någon dag som Trollet inte rör på sig ordentligt får jag massvis med ångest och tror att det är kört, men det är trots allt bättre, framför allt för att hen faktiskt rör på sig och ger sig till känna. Tillåt dig att vara orolig, men försök att iaf ibland blanda upp oron med lite förväntan och glädje. Och här finns iaf en som håller alla tummar och tår för att det äntligen ska vara er tur nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror och hoppas att det lättar efter RUL. Det är ju en enorm milstolpe att komma förbi. Det verkar öka i oro hos mig så fort vi närmar oss ett UL. Tror dessutom att oron kanske gör att jag inte längre känner något i magen längre. Innan har det lättat efter UL och plötsligt var alla symptom tillbaka igen. Nerverna trollar liksom bort det jag behöver för att vara lugn. RUL och sen fosterrörelser... shit vilka mål! Hoppas verkligen det blir bättre då... Tusen tack för att du tänker på oss! Är nämligen helt övertygad om att det hjälper på ngt vis ;)

      Trevlig helg och lycka till! Det är verkligen spännande och väntas tider :)
      /C

      Radera
  2. Ush vill inte att du ska vara orolig och håller alla mina tummar och tår far att det ska gå bra! Vill bara att du ska veta att jag kände INGENTING absolut ingenting mellan typ vecka typ 10 tills jag började känna sparkar så. Bara för att du inte känner någonting betyder det ingenting. Vet ute vad jag Olle med denna kommentar men blir bara så ledsen att du inte kan få njuta av din fina graviditet. Försök att njut även fast jag inte kan föreställa mig hur jobbigt detta måste vara för er. Läste någon stans " ta alltid ut segern i förskott för sen om det skiter sig har du iallafall varit glad under tiden" Vet inte om det hjälper men jag tyckte det var ett lite kul sätt att försöka se saker på :)

    www.liten2013.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack :) Det värmer och känns så mycket bättre när man hör att andra upplevt samma. Hoppas att det helt enkelt beror på att det nu är en lugnare period i magen och inget annat! Tänker mycket på att våga ta ut lite seger. Man mår ju så mycket bättre då istället för massa oro. Onsdag nästa vecka närmar sig och det ska bli skönt när det är över.

      Hoppas det går bra för er nu och håller tummarna :) Det kommer gå super! Verkligen nära nu så njut av helgen tillsammans!
      /C

      Radera
  3. " vet inte vad jag vill" ska det står. Jävla iPhone :p

    www.liten2013.wordpress.com

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Förstår din oro och tyvärr är det nog ganska vanligt när man har ett bagage att man inte klarar av att njuta förrän bebis har kommit och även då kan det vara svårt att ta till sig.

    Men symtomen kan ju komma och gå och du skrev ju att du nu slutat med progesteronet. Progesteronet ger ju svullen mage och "dragningar" och ibland värk i livmodern, så kanske är det därför du nu känner mindre ?

    Jag tror det kommer gå bra för er nu och håller alla tummar och tår jag har. Lycka till!

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Det är ju sant med medicinerna! Jag har inte tänkt på dem. Det kan ju vara det i kombination med spökveckor.

    Just nu önskar jag bara att onsdag är här så vi kan komma vidare oavsett. Det påverkar ganska mycket att den tiden på onsdag finns. Ökar nervositeten ganska påtagligt också.

    Tack för din kommentar LM! Hoppas du får en bra vecka :)
    Kram

    SvaraRadera