måndag 18 juni 2012

Kropp och cykel

Lite konstigt just nu.... inte för att jag egentligen saknar dom alls men just nu kommer ingen mellanblödning. Detta problem har jag ju haft sen efter missfall nr 2 så det är ju bra länge nu. Det brukar komma ungefär mellan ägglossning och mens, vilket absolut borde vara typ nu men inget än. Jag ska ju ha mens kring den 25 så det borde ha blött lite vid detta laget. Hoppas ju såklart det är borta och att jag slipper det i framtiden men gud vad kroppen är konstig! Enligt en läkare så beror mellanblödningen på en hormonrubbning som kan ha kommit av alla missfall som gör att kroppen signalerar om mens för långt i förväg eller vad man ska säga. Enligt henne försvårade också mellanblödningarna att bli gravid så det är ju jätte skönt om de är borta! Vågar såklart inte ropa hej  än, men kanske snart :) Be gone satans blödningar! Det är ju inte så roligt att mensen typ börjar och slutar inte helt förrän efter typ 2 veckor. Det är ju bra störigt i alla fall så nu hoppas jag på detta.

Annars var ju helgen skön men för kort som vanligt. Hade en skitsöndag iofs men annars var allt bra. Jag var deppig och lite lipig. Jag kom att tänka på tisdagen innan beskedet om utomkveds när jag fick så sjukt ont i magen efter vår kvällsrunda. Jag tänkte nog att det var missfallet som skulle sätta igång men jag visste ju inte då att jag hade två missfall i magen! Tänk att det var då eländet började! Dagen efter åkte vi ju bara in för säkerhets skull men fick då besked att det måste opereras ut snarast och att jag hade haft en blödning i buken som såg ut att ha avstannat. Fan vad det var sorgligt och hemskt! Torsdagen bara två dagar efter smärtan kom opererades jag och lades in... fy fan. 2012 skulle ju bli vårt år. Vad hände?  :'(

/C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar