fredag 1 juni 2012

Helg

Nu är det äntligen helg. Älskades bror med fru och barn kommer på besök. Det blir trevligt men jag hoppas det kommer kännas ok med deras barn. Hatar att man måste mota bort avundsjukan varje gång ett barn ska med. Man vill ju såklart bara vara naturligt glad för deras skull och inget annat. Ganska hemskt att det inte är en självklarhet längre. Nu när vi är i pausläge vet jag ju att det inte blir någon bebis denna julen heller vilket är tufft.   Jag vet att julen kommer kännas nedrig och jag kommer vilja gå under jorden istället för att "fira". Jobbigt att ha den tiden framför sig. Jag hoppades så innerligt att det skulle finnas en familj till jul men nu är ju det borta. Älskades brors unge gör varken till eller från i den frågan. Det är som det är så det är bara att ta den käftsmällen... gång på gång...

Nåväl, nog med gnället. Jag har köpt bröllopsklänning. Det gick snabbt och lätt och den är jätte fin. Ogillar starkt alla de klassiska klänningarna så detta är mer som en aftonblåsa i champagne-färgat siden och paljettströdd rygg. Lite härligt nonchalant med en prydd rygg istället för en front. Den är beställd och sys upp och klar inom 5 veckor. De hade en i rätt storlek som man kunde prova så jag vet ju precis hur den sitter och ser ut. Den är slät och enkel, precis som jag gillar det. Bröllopsresan är också bokad och betald så nu är vi snart över den jobbiga tröskeln och har istället fått lite gjort. Nu är det bara lite småfix kvar.

Ha en go helg alla!
Kram

4 kommentarer:

  1. Spännande med klänning. Minns att det var en alldeles speciell känsla att stå och prova brudklänningar.

    Hoppas du får en bra helg, även om det känns som våren/sommaren tagit semester...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte provat massor men den jag hittade först blev det :) det kändes helt rätt och den är så enkel och snygg. Den är mer som en coctailklänning kan man nog säga. Jag kan absolut använda den vid andra tillfällen om jag skulle vilja!

      Jag har tänkt på er i helgen... hur är det? Shit vad det har hänt saker! Hoppas du kan njuta så småning om och känna glädje. Det kanske tar lite tid men det kommer!

      Kram

      Radera
  2. Åh vad kul med klänning!! Den låter jättefin =) När är den stora dagen? Vi har varit gifta i lite drygt ett halvår, och den dagen var den bästa i hela mitt liv. Ger dig ett oombett råd ;-) Ta vara på dagen, tänk på att stanna upp och njuta av er stora dag, ta in alla intryck, strunta i om småsaker inte blev som ni har tänkt, den dagen är bara Er och den kommer inte igen.

    Hoppas ni får ett underbart bröllop och en fantastisk och avslappnande resa!!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det är nog lätt att inte ta tillvara på dagen just för att man är så uppe i hur bra allt måste gå och att det ska bli på visst sätt man målat upp i huvudet. 11 aug är dagen D och det blir bara ett litet bröllop med 14 pesoner. På så vis tror jag det är lättare för oss att slappna av och njuta av minuterna. Jag tar ditt tips till hjärtat och ska verkligen njuta och inte rusa fram!

      Ha det fint!
      Kram

      Radera