fredag 1 juni 2012

RMC-helvetet Malmö

... kom just på hur viktigt det är att jag skriver till dom om hur jag upplevde deras nonchalans och behandling. Detta SKA göras och det blir snart. Jag är redo nu att sätta allt på pränt. Det blir ett brev med min beskrivning till deras högsta höns (fåntratt) och de ska få höra! De kunde kosta mig livet och det är allt annat än deras förtjänst att allt gick ok med mig. Jag har haft tid att smälta och ilskan kom efter sorgen. Nu är jag klar i huvudet och vill bara att de ska veta vad som hände efter deras totala felbedömning och hur väl behandlad jag blev på annat håll. De har inte ens ringt och hört hur det gick!!!! HATA RMC Malmö. Ja, just så känner jag och det har jag fan rätt till! Basta.

/C

4 kommentarer:

  1. Bra att du orkar ta tag i det nu!! RMC måste verkligen se över sina rutiner, sånt här får inte inträffa igen, och du ska ha en rejäl j**la ursäkt (och helst en summa för kompensation, men det kanske inte man får)

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jepp, nu har jag antecknat att det ska göras denna veckan. Det som känns jobbigast är ju att om vi får ett pluss i framtiden så måste jag ju dit igen på vul. Vet inte hur det skulle gå till men kanske hittar jag någon privat till nästa gång istället... vill ju bara inte se dom igen! En ursäkt hade känts bra,men det kan jag nog inte vänta mig... skitstövlar!

    SvaraRadera
  3. Vet inte riktigt vad som hänt dig, eftersom jag inte hunnit läsa, men jag har också varit på RMC i Malmö och blivit oförskämt och väldigt nonchalant bemött. Både jag och min make var så deprimerade när vi kom därifrån att vi inte ens orkat prata ordentligt om det. Läkaren jag träffade där var komplett känslodöd och mycket otrevlig. Jag är fortfarande i chock att en sådan läkare arbetar med sådant här och tar hand om människor som befinner sig i ett skört och mycket känsligt läge.

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad tråkigt att du delar det mycket sorgliga bemötandet från dom! Jag önskar verkligen ingen det... Det var verkligen för jävligt. Många besök och ett riktigt skitbemötande varje gång. Det är en lång historia där många misstag gjorts från deras sida. Jag har klagat i ett brev till deras klinikchef och för första gången fått ett ok bemötande. Jag pekade också ut den läkaren jag upplevt som helt fruktansvärd i mitt brev och hoppas nu att de kan bättra den personens attityd lite. Kanske är det samma läkare? Tveka inte att skriv ett brev till dom för då är de skyldiga att undersöka saken. Jag har nu fått skriftligt svar från dom men skriver tillbaks på det tänkte jag. Jag ger mig inte :)

    Idag när jag tänker tanken att behöva gå dit igen mår jag fysiskt dåligt. Så ska det inte behöva vara. Istället prövar vi en privat klinik och det kändes sååå mycket bättre!

    Lycka till och skriv till dom! Det hjälper lite i hjärtat och kanske kan de hindra att andra får samma skitbemötande! Det är jätte viktigt att försöka ventilera det och få det ur sitt system.

    Kram

    SvaraRadera