onsdag 30 maj 2012

Allt och inget

Idag har jag en ganska neutral dag. Tar det ganska lugnt på jobbet och funderar på bröllopsklänning istället. Börjar så smått tycka det ska bli roligt att prova lite olika. Det kommer. Jag ska bara lyckas släppa det vi kämpat med hela våren så jag kan titta framåt istället. Det är inte det lättaste men det ska gå. Det blir antingen en super enkel långklänning eller lite mer piff på en kort klänning. Det beror på vad jag hittar. Sen ska ringen beställas på fredags. Det är svårt när man beställer utan att den finns från början men jag hoppas den blir snygg.
Ringen blir gult och vitt guld blandat så jag kan passa ihop det med olika metaller eftersom jag gillar att bära båda.

Livet annars. Ja, det är bara att vänja sig vid att pausa. Tycker det är as svårt. Hela jag skriker att jag vill fortsätta men nu är det ändå sunt förnuft som får bestämma. Bröllopsresan till Afrika är bokad så nu måste vi dröja. Jag vill inte åka dit gravid med risk att det går åt skogen i de länderna. Den risken orkar jag bara ta på hemma plan. Vi ska vara en vecka på safari i Tanzania och sen en vecka på Zanzibar. Det blir lyxigt och härligt så jag får försöka längta och inte sörja. Svårt.

Av och till är jag jätte ledsen. Ibland likgiltig. Vet inte vad som är värst. Lite av varje. Livet är en härdsmälta just nu och det ska bara hanteras. Vet inte hur bara. Jag försöker behålla lugnet...

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar