måndag 12 december 2011

Ny vecka...

...nya tag brukar man ju säga. Nu går jag in i en ny vecka och därmed nya känslor kring min förhoppning att bli gravid. Förra veckan var alltså hoppets vecka. Den känner jag igen ganska väl. Denna veckan, dvs veckan efter ägglossning, är en helt annan femma. Veckan efter ägglossning brukar innebära att de symptom som kommer med ägglossningen dör bort och då känner jag mig plötsligt snuvat på den lycka som hoppets vecka kan ge mig. Denna veckan kommer insikten sakta tillbaka och jag känner mig inte så jävla gravid längre :'( Inget mer som känns konstigt i magen och därmed är allt som vanligt igen. Denna veckan kommer jag ha nära till tårar och vara deppig. Detta är en ledsam vecka på så vis. Jag kommer träna som aldrig förr och äta rätt, för nu veta jag att det bara var inbillning så nu kan jag piska på kroppen igen. Så jävla tråkigt. Nästa vecka närmar sig mensen och kort därefter kommer jag ha en vecka med glädje (veckan då ägglossning sker) och därefter är vi tillbaks till hoppets vecka. Vilken jävla cykel! Jag är som en hamster i ett hamsterhjul! Jag har verkligen börjat känna igen dessa veckor och vet precis hur jag känner i dom och vad de innebär. Det enda jag kan hoppas på nu är att jag inte får den där mellanblödningen mer. När den är borta så var det enligt min läkare större chans för mig att bli gravid då det skulle innebära att kroppen var helt redo igen. Sen måste jag ju säga att det inte känns så himla trovärdigt det läkaren sa om mellanblödningen. Kändes nästan som hon sa det för att få mig glad och hoppfull...

I övrigt har ju helgen varit mysig som det ju alltid är. Jag älskar att få tid med älskade och bara få vara i tryggt förvar hos honom och han i mitt hjärta :)

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar