tisdag 20 december 2011

Nytt fokus

Nya tag. Nu ska jag göra det som jag länge tänkt men inte kommit i mål med pga alla tankar kring, mens, blod, missfall mm, nämligen vikten!

Två av tre missfall har jag fått i samband eller strax efter spinningpass vilket har gjort mig aningens anti att gå och träna när jag inte vet om jag är gravid eller inte. Nu när det visat sig ta lång tid att bli gravid igen ska jag inte inte gå pga av hoppet. Nu ska jag strunta i det och träna ändå. Det har ju visat sig att jag gått upp ett antal kilo bara pga av den rädslan och nu ska jag vinna över den för det har ju inte gett ett skit. Inga ungar här inte och nu ska fettet bort. Bröllop nästa år i augusti ska bli målgången. Mellan 7-10 kilo ska bort.

Min plan är enkel. Jag ska gå upp en halvtimme tidigare och gå en promenad på 25 min. Detta ska göras oavsett väder och vind. Sen åker jag ju buss till jobbet. Då kan jag stiga av några hållplatser innan vilket ger mig ytterligare 15 minuters promenad. Därtill ska jag ha 2 GI dagar i veckan då jag inte äter snabba kolhydrater och jag ska träna 3 gånger i veckan. Middagsschema ska skrivas och följas hela veckan så man inte "råkar" hamna i junkfoodträsket. Vad tros? kanske kan fungera? Det blir heller inte någon lagad lunch om jag inte råkar ha matlåda med från middagen dagen innan. Annars blir det sallad, eller soppa på sin höjd. Jag tror vikt och kropp egentligen är enkelt. Det är pluss och minus. Vill man gå ner MÅSTE man hamna på minus oftare än pluss, så enkelt är det. Realistiskt får väl bli att börja efter jul. Inför jul så är det svårt att hinna med allt men lite kan man ju värma upp med redan nu som med promenaderna. Träningen kvällstid blir dock svårt eftersom det är bråda dagar med mycket julstök just nu.

Jag ska komma iform! Det finns inget annat! Missfall är skit och det är det att ha gått upp i vikt också. Vad är min ursäkt liksom! Det ena okeyar inte det andra, tvärt om.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar