fredag 9 december 2011

Vankas ledighet :)

Skönt med fredag tycker jag, oh vad det ska bli härligt, bara jag och älskade. Saknar alltid honom lite mot slutet av veckan. Även om vi ses varje dag är det inte detsamma som helg.

Jo, min galenskap och det jävla hoppet försökte jag ta död på imorse. Vill ju inte smitta älskade med detta hopplösa hopp så han också ska bli lika besviken som jag varje gång. Hade ett test hemma som jag tog bara för att få slut på hoppet och det var ju ett fett minus såklart. Inga konstigheter. Nu har hoppet istället börjat klänga sig fast vid att det var ju ändå för tidigt att testa för jag väntar ju inte mensen förrän om ett par veckor. HATAR mig själv ibland. Jag kan fanemej inte styra hoppet eller känslan som byggs upp strax efter ägglossning. Jag kan inte. Känslan styr mig lixom. Det är för jävligt. Hela mitt liv går i stå när det börjar. Denna veckan har jag tex inte velat träna pga att jag kanske ska ta det lite lugnt om det nu går vägen denna gången. (Vet att inte träning gör att man får missfall men här snackar vi gripa efter halmstrån). Tvingade ändå iväg mig på spinning igår och tog det lugnt, vilket är jätte svårt för mig som bara har två knappar, av eller på. Då kommer en höggravid in och kör stenhårt. Jag blir så less. Där sitter jag och tar det lugnt ifall om att.... fan vad jag är patetisk liksom.

Nog om det. Jag har ju en endaste vän som känner till allt i min historia. De försöker också skaffa barn och fick ett missfall sist. Efter det har det inte blivit något men nu tror jag hon är gravid men väntar att berätta för mig för hon vet hur vi har det. Det är tråkigt, samtidigt som jag är tacksam att hon försöker skydda mig. Dubbla känslor.

Angående mitt tidigare inlägg om mina egna tankar och krisstigen man vandrar i detta elende. Ett tillägg som gör det svårare är att efter stigen kan verkligen hela livet förändras. ALLT man tänkt sig kan ta en annan vändning. Min mening med livet måste hittas igen i så fall. OM man inte vill adoptera och detta är ens enda alternativa väg att få barn så är stigen slut och då först ska en helt ny sorgeprocess ta vid.

Nu är det lite mer jobb och sen eftermiddagsfika. Jag har bakat till avdelningen så det blir mysigt.

Trevlig helg!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar