onsdag 18 april 2012

Äntligen onsdag

Vilket betyder att tisdagen är avklarad. Det var en fasa som jag nu är så glad ligger i backspegeln. Smarta jag hade nämligen lyckats boka in en lunch med en höggravid vän som inte känner till vår historia alls och sen efter jobbet middag med en annan gravid vän som iofs känner till vår historia. PÅ SAMMA DAG! Jag kan ju säga att det mest var lunchen jag fasade för. Den vännen är en person med massor av energi vilket ju är härligt för det mesta men nu när hon är gravid är det ju lite besvärligt när all den energin hamnar på barnbiten. Det blir lite för mycket för mig och hon fattar ju inte detta. Jag kan ju tycka att hon borde känna av något även om jag inte har berättat men det gör hon sannerligen inte utan där är det bebisprat för hela slanten. Fast att jag försöker byta samtalsämne så bara återkommer hon. Det var så jävla dränerande att jag kände mig som en halv människa när jag gick därifrån. Den andra tjejen som vet allt vi gått igenom är ju en helt annan femma (hon är ju inte alls som den andra heller i personlighet vilket underlättar) och helt underbart att träffa. Den biten var inte svår alls. Då tar jag upp bebissnacket och hon avslutar det. Hon sa att alla ändå bara vill prata om det med henne hela tiden så hon tycker det är skönt med en paus och att träffa någon som fortfarande har henne i fokus och inte endast hennes mage. Det gjorde mig glad. Fina vän.

I övrigt så är jag ensam hemma ikväll. Älskade kommer hem imorgon. Saknar honom redan innan han åker.

Oroar mig för framtiden. Får som ett håll i magen när jag tänker på det. 5 missfall so far. Undrar hur många det blir totalt. Undrar hur denna historia ska sluta. 5 känns mycket och den siffran gör mig orolig. 3 eller fler är onormalt. Jag har ju passerat den gränsen med besked vilket är skrämmande. Oddsen är väldigt låga att man ska få så många missfall. Jaha, ja men nä. Vad säger man mer? Skit alltså. Livet på en pinne eller? Nä, verkligen inte.

Idag blir det intensivt här på jobbet. är helt överöst med arbete och projekt så jag måste fokusera och försöka inte tänka så mycket på det. Ganska svår uppgift...

Snart kommer min syster på besök. Längtar! Det är en bra sak som jag kan se fram emot framöver. Det och ystad saltsjöbad :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar