fredag 27 april 2012

Svenssons

Igår öppnade Svenssons i Lammhult här i Malmö. Jag och älskade ska förbi idag efter jobbet och ruinera oss på massa möbler. Där finns en fin skänk som vi ska beställa hem och sen lite grythyttanmöbler till vår nya pergola hade ju inte suttit fel... Vi får se om vi vågar slå till på allt på en gång. Vi satsar hellre på få fina saker än massa från ikea. Det blir ett mantra jag ska tragla idag så vi vågar slå till på hela skiten :)

Detta är ju bara en av sakerna som är bra med dagen för för övrigt är det ju FREDAG! Det är ju jätte bra. Jag och älskade ska handla lite virke inför ett panelbyte på en av våra husgavlar. Sen kommer ju min syster ner och vi ska ju träffa dom såklart. Där finns ju ett nytillskott som jag inte har träffat än så det ska bli kul men också lite nervöst. Jag har inte träffat eller hållt en bebis sen det gick åt skogen för oss men jag hoppas det kommer kännas bra. Så här innan känns det ju bra så jag får förutsätta att det håller i sig. Kan ju bli en gnutta sorg just efteråt men det är jag ju så van vid vid detta laget så det får vara ok.

Ovan på allt så vankas det lååånghelg :) efter den vanliga helgen så är jag och älskade lediga måndag och tisdag och då ska vi till ystad saltsjöbad och spaa. Det kan ju inte bli bättre.

Med allt ovan sagt så är jag alltså lycklig. Skuggan som vilar inom mig känner ni till och den finns ju där varje dag. Jag kan tampas med det ganska bra för tillfället men jag är också säker på att det kommer fler svackor längre fram... det gör det alltid, men jag är så redo man kan vara. Livskriser kan man aldrig vara helt komfortabel med.

/C

4 kommentarer:

  1. Åh,vad kul. Där kommer jag och sambon säkert bli stamkunder. Det hade jag ingen aning om. Tack.

    SvaraRadera
  2. Jo visst! De ligger i Biopalatsets gamla lokaler på gågatan. Det var jätte stort och det var 12% rea fram till maj nån gång. Här ska det tokshoppas :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ta 10 mg prednisolon denna gång men börja från pluss, förra gången tog jag 10 från mensens start men sänkte till 5 mg precis innan äl för jag fick ont i huvudet, vet inte om det var av prednisolonet men det är ju en rätt stark medicin så vågade inte chansa. Denna gång sa läkaren absolut 10 mg, men jag ville äta ännu högre för maximera men det sa hon nej till. 2,5 mg låter lite lite men har fungerat för andra så man kan ju alltid testa! Jag vågar inte testa längre och chansa så kör på 10 mg, i utlandet äter en del såmycket som 40 mg men det är inte bra för kroppen. Men i utlandet får man även humira sprutor och sånt så man är mindre försiktig där utan mer resultatinriktad. Med tanke på humira´s bieffekter så känns prednisolon som rena barnleken att äta!! 10 mg helt ofarligt enligt min gyn, men inte mer!

    SvaraRadera
  4. Ja, då är ju 2,5 ganska lite men vid första försöket så startar jag där och sen får jag öka vid nästa i så fall. Trist att man ska behöva tro att det blir ett nästa men så är det ju tyvärr.

    Hoppas det funkar för oss båda redan nästa gång så vi slipper detta elände snart.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera