fredag 20 april 2012

Positivt

Jo, idag och några dagar nu har jag mått ganska bra och det har varit bra stämning runt mig och älskade. Jag pratade med honom om det igår och han höll med. Trots att detta var värsta missfallen (två på ett bräde tom) hittills så känns det bättre än efter de andra. Kanske gjorde chocken av allt att tacksamheten tog över sorgen? Det känns som att det finns en glädje snabbare och det har gått lättare än jag trott. Det kunde ha blött mycket mer än det gjorde. Allt detta skulle kunna ha inneburit att jag, i det extrema fallet, förblödde och dog. Thanks RMC Malmö, you suck!

Hur som, nu är det helg och det ska ju såklart bli mysigt värre! Jag är glad och älskade är glad. Ikväll blir det vin och hemmalagad pizza :) men först ska vi vaccinera oss efter jobbet. Det är nämligen så att vår bröllopsresa ska gå av stapeln till Tanzania och därefter Zanzibar :)) Det blir en vecka safari i Tanzania och sen lyx på 5 stjärnigt hotell på Zanzibar. Äventyr och lyx i ett, min favvokombination. Längtar! Detta blir ju bara av om vi inte blir gravida på detta nästa försök så det är ju en liten tröst. Misslyckas vi då så kan vi längta till Afrika istället. Lite plåster på ett sår som ändå aldrig kan läka...

Nu, jobb jobb jobb och sen vaccination och hemmamys :) Det var mycket positiva saker idag... ska hålla hårt i det!

Ha det fint alla!

Kram

8 kommentarer:

  1. Åhhh Zanzibar... jag var sååå nära att boka en resa dit förra sommaren. Min gubbe fyllde 40 och jag skulle köpa det i födelsedagspresent. Hade kollat så noga och pratat med resebolaget och allt var i stort sett klart. Så fick jag veta att jag var gravid och insåg att jag skulle ha kommit ca halvvägs när det var dags och överallt rekommenderades det att man inte skulle åka till tropiska ställen när man var gravid och jag kände mig också tveksam till att åka så långt vid den tidpunkten, så jag bokade aldrig... och sen fick jag missfall, så det hade ju gått ändå, men då var det lite i senaste laget tyvärr... hoppas ni slipper hamna i den situationen iallafall. Antingen eller liksom... oavsett, vilken drömresa :-) Även om jag såklart hoppas att du ska bli gravid också ;-)

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli jätte kul. Vi har inte bokat just för vi vill se om vi får ett pluss eller ej i maj. Får vi det blir det ju inget och då har vi ju vaccinerat oss i onödan men så får det bli. Efter försöket i maj lägger vi det på is tills efter resan i så fall just för att slippa det som hände er. Fan vad trist! Det har ju blivit en hel del liknande situationer när man hoppas över saker och sen ändå inget barn på det. Allt från ett glas vin på festen till större saker. Det är så jävla nedrigt! Jag hatar hur detta styr ens liv och det är ju inget val man har utan så blir det bara, grrr.

    Hoppas ni kommer dit vid ett annat tillfälle! Jag kan meddela om det var värt det eller ej och hur vårt val av resebolag varit!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har inte släppt det än... men det har blivit fasligt populärt på sista tiden har jag märkt, så jag befarar att det kommer bli ett nytt "Thailand" om du förstår vad jag menar och man vill ju gärna vara där innan det blir "vardagsresemål"... hoppas ni får er drömresa dit- er bröllopsresa. Jag tror det kommer bli ett äventyr ni sent kommer glömma och om ni inte lyckas i maj, så tror jag inte ni kommer ångra er att ni avvaktade ett tag för att ta er tiden att åka dit! Om inte annat tror jag att ni kan behöva en paus och bara fokusera på er för en tid och glömma allt vad barn heter... ;-) Tror att en sån resa kan ladda batterier och ge good-feeling för lång tid framåt :-)

      Hör gärna mer om detta, om och när det händer :-)

      PS. Köpte en resa till Gran Canaria till 40 åringen istället i sista minuten, så det blev en resa, även om det inte blev dit jag hade tänkt och önskat ;-)

      Anna i gbg...

      Radera
    2. Hej,

      Jag meddelar hur det var så hoppas jag vi slipper värsta turistvågen dit. Det blir ju lätt så med resemål när alla upptäcker det samtidigt. Det ska bli så skönt att bara vara vi och fokusera på det istället. Jag ser framemot det. Ibland tänker jag tom att det bästa vore om det inte blev nåt på detta kommande försök så vi verkligen kommer iväg...

      Ha det fint!
      Kram!

      Radera
  3. Vad glad jag blir att läsa att du mår bättre. Den sista tiden har det hänt allt för många jobbiga saker för er.

    Vi funderade också på Zanzibar när vi planerade bröllopsresa, men det blev Maldiverna. Inte helt fel det heller...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, tack o lov. Nu gäller det bara att hålla kvar i den känslan... så den inte rymmer :)

    Det ska bli härligt med en paus och åka riktigt långt iväg. Maldiverna verkade också helt underbart, vi funderade lite på det också.

    Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt, ska bli spännande och höra vad ni tycker om zanzibar sen!

    Jag har ju äran att finnas på din blogglista, men har ju bytt bloggadress ju..

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag har tänkt på dig! Jag ska uppdatera mig på din nya blogg och lägga in den istället :)

    Hoppas allt är bra med er!

    Kram

    SvaraRadera