måndag 23 april 2012

Lite blandat

Liten rapport av helgen kanske. Det var en underbar lördag. Solen sken och vi var ute hela dagen. Planterade grönsaker i landet och grejade med en massa. Det är verkligen vår stora gemensamma hobby som vi begraver oss i när det är motigt på annat håll. Barnbiten har ju till mångt och mycket räddats av husbiten och allt vi kan fokusera på hemma istället. Vi har fått det så jävla fint nu och jag är så stolt över oss! En del av de personer som jag berättar om allt vi fixar och gör hemma för kan typ säga "Det finns så mycket annat i livet också, glöm inte att ni ska pausa och hinna med lite kul också", eller nåt liknande. Vi gör det vi tycker är roligast och vi mår jätte bra av att fixa hemma i huset! Då är vi aktiva och tillsammans. Vi mår bra helt enkelt. När vi gör hemma så är det som en paus för oss. Resten av livet är det som är tufft och kämpigt och hemmafix är vår belöning och där vi lyckas och mår jävligt bra. Så, det är alltså självvalt och det är detta som är vår paus.

Annars så är det ju långledigt för min del efter denna veckan. Underbart! Vi ska på spa måndag-tisdag nästa vecka så det blir en kort nästa vecka istället och en lång helg. Det ska bli skönt att spaa! Jag och älskade ska mysa som bara den :)

I övrigt så försöker vi inte fundera allt för mycket på barnbiten. Vi vaccinerade oss i fredags inför kommande bröllopsresan och någonstans tänker jag att det är helt ok om det inte lyckas denna gången som vi har på oss innan vi måste pausa. Om det inte blir något så kommer vi ju iväg på vår livs resa istället och det ser jag fram emot i så fall. Massa äventyr på savannen och sen simma med havssköldpaddor på Zanzibar! Underbart! Så fort vi vet hur försöket gått bokar vi i så fall resan och det ska ju bli härligt i sånt fall. All good.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar