torsdag 19 april 2012

Mot helg!

Klarade av lönesamtalet bra igår. Inte för att det finns så mycket pengar att slåss om men jag slängde in att extra semesterdagar funkar för mig om det är på det viset.

Har börjat få lite ny viktpanik. Känner att jag plöfsat till mig sedan operationen och det är inte ok. Träningen är inte riktigt igång än men hoppas på nästa vecka blir mer intensivt. Maten har också dragit iväg dessa dagar och godis och skit har slunkit ner. Det är ju så tråkigt att börja från 0 igen och det känner jag att jag måste göra. Allt jag hade byggt upp i träningsväg osv innan allt detta skitet är nu förlorat och jag är plöfsig och svag :( Känner mig inte så fin i mina kläder vilket lett till lååång tid när jag på morgonen bara sitter på sängkanten och glor in i den öppna garderoben... fan också... måste verkligen hitta någon nytändning nu gällande detta. Jag måste också komma igång med fler promenader. Det hade ju varit fint och komma upp i 10000 steg om dagen igen.

Annars längtar jag till helgen såklart. Det blir alltid så på torsdagen. Ikväll kommer älskade hem :) Underbara torsdag!

Ett litet negativt gryn i mig tvingar mig att skriva detta... Vad tycker ni om "magbilder" som ska vara sådär "estetiskt fina"? Typ mannen lutandes och blundandes mot magen (typ som han lyssnar), eller håller om magen bakifrån på nått vis. Gärna i svart och vitt... Jag är typ helt allergisk mot detta. Kan inte rå för det och vill inte döma någon men hur fan kan man ta sånna bilder och sen visa upp dem för världen? Jag tycker det är så jävla tacky och ser alltid lika amatömässigt ut att jag blir helt sjuk. Detta hänger alltså inte ihop med min barnlöshet utan detta vet jag att jag hade tyckt oavsett. Tips, ta bilderna men inse att det ser töntigt ut och inte estetiskt för fem öre så behåll dem i familjealbumet! Tack.

Kram

8 kommentarer:

  1. Jag håller med dig till 100%. Publiceras endast för att visa vad lycklig man är. Hemskt! Och amatörmässiga är ännu mer white trash än de som är tagna i studio. (och jag har barn, så det har inget med hurvida man har barn eller inte att göra).

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Svart vita eller lite gryniga i kvaliten typ. Är det för att mannen ska visa att han är delaktig och också längta och visa sin mjuka sida? Orkar bara inte med dessa foton... Får lust att skrika rakt ut när jag ser dem. Skönt att få medhåll oavsett barnlös eller ej! Tämligen säker på att jag hade känt så ändå :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja huuuha! Haha, men det är ju som dom där bilderna som folk har på facebook när personen lutar sig mot någon spegel typ så det blir som två bilder, alla ser likadana ut. Nån sån där sminka dig som modell för en dag bilder, som skit många har. Tror det är det som gör det så fult med dom bilderna du beskriver med, att så många tar dom och i exakt samma poose, något som ska se så kärleksfullt men som bara ser löjligt ut för det är så uttjatat.

    Annars då?
    Jag småblöder fortfarande, känner mig så tömd på energi så det inte är sant. Ständigt trött och ont i huvudet, var ändå 2,5 v sen jag tog tabletterna, less nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja de där "vara modell för en dag" fotona. Helt underbart underhållande att se :) Jag skrattar gott men fattar ju inte vad de tänkte. Det ser bara så märkligt ut och de är ju inga modeller så det blir ju allt annat än toppenfint på alla. Alla har som du säger också samma jävla pose. Typ en hand upp i ansiktet på någon vänster. Ja, löjligt var ordet säger Bill och Bull samtidigt :)

      Trist att blöda så länge Sussi... vad säger vården? När kan man säga att det ska sluta? Har de tagit ditt HCG värde för att de hur det sjunker? Det brukar ju sluta när det värdet har nått en viss lägre nivå. Du har inte en blogg möjligtvis?
      Tänker på dig och hoppas verkligen att ni orkar mer och inte ger upp. Jag tror att det går om man orkar. Måste liksom tro på det och hoppas att du kan känna likadant.

      Trevlig helg och kram!

      Radera
  4. Jag måste nog hålla med till viss del om magbilderna... jag förstår att dom som tar dom tycker det är fint, men jag tycker det är lite för privat på nåt sätt. Jag känner alltid att jag ser nåt jag inte skulle se- det är väl den där nakenheten som stör mig lite, att det är en bild som inte är avsedd för mig utan för dom som tagit bilden. Jag skulle aldrig vilja att nån såg mig sådär avklädd och poserande, jag skulle tycka att det var lite pinsamt och jag tycker det är lite pinsamt att se andra också... sen får folk göra som dom vill och tycker dom att det är ok att visa sitt allra mest privata, i underkläder för alla, vänner, familj, sin chef, bekanta eller okända- så fine. Men jag skulle inte göra det ;-)

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog när jag måste se dem som det stör mig, men också att det blir så jävla pretto. Det ska liksom osa lycka och det blir så övertydligt och inte så subtilt som kunde vara smakfullt. Och som du säger... det är ju verkligen privat så när det slängs ut på facebook utan funderingar blir jag lite matt.

      Trevlig helg Anna!!!!

      Radera
  5. Har inte tagit något sådant värde alls. Man är lämnad åt sitt öde typ.. Men nästa vecka ska jag till vanliga gyn så då frågar jag henne och så får hon kika, men det är mycket "det ordnar sig, det är normalt" över henne liksom.. Så ibland kan det bli lite irriterande när man oroar sig. Men jag tog iallafall ett grav.test hemma och det var väldigt svagt nu, så det är väll ändå på g.
    Nej, ingen blogg har det blivit. Har funderat länge, startade en en gång men sen vågade jag inte riktigt.. Är lite paranoid vilka som ska läsa...Nått med mitt kontrollbehov liksom. Har funderat på att ha en låst blogg men känns bara jobbigt det med. Men får se, det har ju blivit en 3 års resa det här och 6 missfall så man har ju en del att skriva om egentligen.. Men känner mig så trött bara, så blir aldrig att jag lyckas ta tag i det. Har ständigt en stressad känsla men vet inte över vad. Idag är jag ledig och skulle ägna mig åt att vila och kolla ikapp på tvprogram haha, men hamnade i slösurfandet och har hela tiden en känsla av att det är någonting jag har glömt eller missat. Irriterande!

    SvaraRadera
  6. Hmm, inte bra att bli lämnad till sitt öde. Så ska det ju inte behöva vara :( Fråga om det, så de kan följa utvecklingen och se tydligt att allt är helt borta och att det går åt rätt håll. Eller så får du i alla fall reda på varför de inte är intresserade av det värdet.

    OM du börjar blogga, ja då har du en läsare här :) men det viktigast är ju att man känner för det och tycker det skulle ge något.

    Ha det fint och hoppas det snart är över så ni kan kika framåt med försiktig blick :)

    Kram

    SvaraRadera