onsdag 16 januari 2013

All good!

Åh vilka nerver man hade igår. Väntan på VUL i väntrummet är verkligen en historia för sig. Jag och älskade skakade i knäna! Tänk att det såg fint ut! Kan bara inte fatta det. Tror att jag sovit med ett leende på läpparna i natt :)

Den lille rörde sig massor! Sprallade typ konstant :) Jag och älskade blev nog förälskade med en gång. Det var det finaste jag sett... Vi fick massa bilder med oss hem, värsta lyxen. Thank good för vård man kan betala för. Det har gjort all skillnad i hela världen för oss.

Jag känner väl att, nej, oron kommer inte försvinna, men nu är det dags att skapa rutiner och inte bara vänta. Bara en sån sak kommer bättra min vardag avsevärt jämfört med hur det varit att bara vänta i alla dessa veckor. Allt kan såklart gå fel än, men nu är det samma odds som alla andra. Kanske liiite förhöjt med tanke på att det är IVF, men ändå. Jag ser det som mer "vanligt" nu vilket är en befrielse!

Ovan på allt så flyttade hon  fram tiden lite. Den var ju 3,4 cm och då sa maskinen vecka 10+1 istället för 9+5 som vi trodde :)) Vi tar det som ett gott tecken när det gäller tillväxten. Stor och stark är ju good news. Dessutom kunde vi för första gången undersökas med UL och inte VUL. Helt overklig känsla.

Känner att jag vandrar i en dröm lite nu och svammlar nog... hehe, underbara dröm, försvinn aldrig!

Kram och tack för allas tankar och hållna tummar!

Kram

6 kommentarer:

  1. Underbart! Jag tänkte på er under gårdagen och funderade över hur det såg ut. Fantastiskt att allt såg så fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gjorde det :) Aldrig varit så glad skulle jag tro! Tack för din cyberenergi ;)

      Radera
  2. Åh vad skönt! Jag var inne och kollade flera gånger igår efter en uppdatering! Vad härligt :D Ett stort steg närmre målet för er :)
    Stort grattis och många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och detsamma! Lycka nu till!!!!
      /C

      Radera
  3. Phuuu... lite nervöst igår när det inte kom någon uppdatering, även om jag visste att det var bra ;-)

    Jag förstår precis det där du skrev om isolering. Jag gjorde detsamma i början, ville inte utsätta mig för situationer där jag var tvungen att berätta eller få folk att undra. Jag har jättesvårt för att "ljuga" även om det bara är vita lögner för att man inte vill avslöja en graviditet för tidigt t ex. Bättre att inte utsätta sig för obehagliga situationer. Jag höll mig medvetet från vänner och att gå ut och äta osv sånt som vi gör när vi umgås för att inte behöva förklara varför jag inte dricker alkohol- något vi ALLTID gör när vi ses på lokal ;-). Avstod från att höra av mig, för att slippa hitta på bortförklaringar- ja du vet och förstår. Jobbigt var det, när bästa kompisen ville fira midsommar ihop och jag var i v 8 typ och inte alls redo att berätta- hehe...

    Du kan slappna av nu... ja det finns alltid risker och komplikationer, men det är inget du kan styra eller göra något åt, så försök njuta och för stunden iallafall slappna av och våga hoppas :-) Så glad för din skull- är det någon jag unnar ett lyckligt slut så är det du!!

    Jag gjorde ett tidigt VUL där jag blev framflyttad 6 dagar, sen på KUB sa BM att dom inte datumbestämde, det gjorde dom först på RUL och hon tyckte jag skulle återgå till det "gamla" datumet. På RUL sen blev jag framflyttad 1 dag, så min ursprungliga räkning låg ju närmare sanningen än den dom sa på det tidiga VUL:et. Men dom kanske resonerar annorlunda i det privata? Konstigt egentligen att dom säger olika på olika ställen, som på mitt VUL och KUB- antingen datumbestämmer man eller så gör man det väl inte? Ja ja- hoppas din stämmer, det är alltid skönare att komma lite längre fram, man vill ju hela tiden skynda på det i början... just nu kommer du ha stenkoll på varje dag, men när du går förbi v 20 typ kommer det där att släppa och efter 30 börjar man glömma vart man befinner sig och får tänka efter- hehe....

    Ha det underbart i veckan nu!!! Och fira lite bara du och din man, det är ni värda :-)

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
  4. Det är skönt att få någon dag nu att njuta utav och kanske se lite glädjande framåt. Försiktigt, men ändock underbart! Ska bli skönt att komma ur isoleringen också. Det är nog någon självbevarelsedrift det där, men härligt att få vara jag igen! Om några veckor kan man ju börja berätta för de allra närmsta och det ska bli skönt. Det är lite som en sten som släpper från axlarna samtidigt som det skrämmer livet ur mig av läskighet. Vi har ju varit så väldigt privata att det känns märkligt att berätta faktiskt. Nästan lite onaturligt, typ vad har någon med det att göra, typ ever? Men det blir skönt att komma framåt där lite och släppa det gamla synsättet.

    Nu ska den växa sig stor och stark så den klarar allt livet ger den :)

    Ha det fint i veckan!
    Kram

    SvaraRadera