fredag 25 januari 2013

Vankas helg!

Så vart det fredag :) Tyvärr är älskade och hjälper sin bror med renovering av deras hus så jag är ensam hemma. Trist, men det går bra det med. Känner att jag blivit lite märklig när han åker på ett sätt som jag inte varit innan... hmmm, plösligt så börjar jag tjata om hur försiktigt han ska köra, ringa så fort han kommer fram, jag börjar jag prata om älgar och annat vilt... jaja. Det är något som säger mig att vi behöver varandra nu :)

För det mesta är allt fortfarande bra. Igår var inte så bra, men annars är det bra tycker jag. Igår grät jag utan hejd när vi kom hem. Jisses. Pratade bara om att bebisen är död. Älskade tröstade och förstod. Sen läste han lite i gravidboken för mig (ny kvällsrutin) och så blev det bättre igen. Kan ju erkänna att jag sådär plötsligt kan bli labil... är fortfarande inställt på hur jag ska plocka upp bitarna när allt faller och så kommer det nog vara lite framöver. Ett UL med levande bebis håller i ca 1-2 veckor, sen behöver jag ny bekräftelse. Vill bara till kub NU så jag får kika igen. Om jag törs.

Helgen blir lugn. Jag ska äta och vila typ. Träna lite spinning blir det också vilket ska bli skönt. Annars inget inplanerat. Nu är det slutspurten på vecka 12. Nästa vecka börjar vecka 13 och jag ska då försöka berätta för min chef. Känner mer och mer att han behöver veta ifall något händer nu. Det hade blivit väldigt svårt att "hålla hemligt" så som jag lyckats med vid tidigare missfall. Det är annorlunda nu liksom. VÄLDIGT annorlunda. Resten av medarbetarna väntar jag med och jag litar på honom. Han kommer inte säga något så det känns tryggt. Vi ska på lunch till lunch möte i feb allihop så tills dess får jag berätta. Måste ju meddela något om maten innan och så...

Ha det fint alla och trevlig helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar