onsdag 23 januari 2013

Hej hej

Idag är allt bra tycker jag. Har fortfarande otroligt svårt med sömnen tyvärr, men det är det enda jag kan klaga på. Känner mig relativt lugn fast att det börjar bli länge sedan vi var på senaste UL. Tror nog ändå att den lever därinne. Den såg ju så pigg ut och rörde sig massor. Det var liksom så mycket liv i den nu sist att jag har svårt att tänka att den skulle ha dött.

Trots svår sömnbrist så ska jag försöka träna idag. Huga. Första gången på jätte länge, men jag startar lugnt. Det är ett indoor walking pass och de tycker inte jag är så jobbiga så det ska nog gå bra.

Jag tränade ju crossfit innan och guuud vad jag saknar det! Älskade mannen ska fortsätta, men jag har beslutat att det får vänta tills efter bebisen :( Det är dyrt som pockers och det finns ju inga andra alternativ på ett sådant gym så kan man inte träna just crossfit så är det pengar i sjön. Där finns ju inga maskiner eller så. Jag har det som ett mål i fjärran. Att komma tillbaks till crossfitten igen. Tänk att man kunde älska en träningsform så pass!

Annars har jag börjat krisa på klädesfronten. Kommer ju i det mesta än, men det börjar kännas obekvämt. Måste nog handla lite större toppar och snygga stretchiga jeans. Jag har en del jeans som är lite högre i midjan, men det är ju sådär snyggt nu när midjan inte finns längre... Man ser ut som en badtunna och man måste knäppa upp när man sitter. Det blir låg midja framöver. Måste kika på lite kläder snart...

Kram

3 kommentarer:

  1. Det tog ganska lång tid innan jag fick mage- på riktigt alltså... tyckte att jag hade mage i vecka 18-19, men när jag tittar tillbaks på bilder så var det inget att prata om. Inte förrän i vecka 21-22 kanske började det synas på riktigt. Men det där med kläder, byxor fick jag ändå börja med rätt tidigt. Vecka 15-16 nånstans började jag använda HMs mammajeans och det var jätteskönt. (Då hade jag haft mina största "vanliga byxor" ett tag, vanliga jeans funkade inte...) Inget som klämde eller satt åt och jag kände då att jag nog kommer behålla dom och använda även efter graviditeten bara för att dom är så bekväma ;-) Så inhandla gärna ett par byxor tidigt, det är en bra investering för välmåendet :-) Jag har köpt ganska lite mammakläder faktiskt, fick några plagg av en kompis, som jag inte ens använt allt av. Har kunnat använda lite av mina vanliga kläder som varit stora nog, men just nederdelar/byxor/kjolar osv har varit det som jag behövt speciellt. Nu är det ju bara en och en halv vecka kvar, så jag kommer klara mig tills dess med det jag har och det är ju skönt. Känns sådär att slänga ut en massa pengar på sånt man använder en så begränsad period. Å andra sidan har jag mest varit hemma den senaste tiden och då är man ju inte så noga med vad man har på sig heller ;-)

    Ha en bra dag!
    Kram Anna i gbg...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jo, det är ju mest byxorna (och den modellen jag använt mycket) som börjar bli svår. Tror nog jag kan ha jeans med lägre midja och klara mig ett bra tag till så det får jag köpa några. Sen har jag tittat lite på "mammautbudet" och blir ju sådär imponerad. Tror nog jag köper lite normala grejer med lite mer utrymme bara. Det blir nog lättare när magen syns lite och inte bara känns för egen del. Nu vill jag ju mest dölja allt, men det blir bättre när man kan visa istället.

    Tänkte på det.... nu är det ju snart dags för er bebis :) (SKITKUL!) så OM DU vill så vill jag gärna höra hur det är och går. Förstår nämligen om du inte vill ta det här i bloggen eftersom den är öppen för alla. Jag har nämligen en mail (senkommerfamilj@gmail.com)(observera att OCH inte är med i mailadressen)som du kan skriva till (självklart bara om du vill). Jag kollar ju inte den mailen så ofta, men därifrån kan jag ju skicka från min riktiga privata mail. MEN, detta är ju såklart bara om du vill.

    Ha en underbar fredag! VILA!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska absolut maila när det händer något :-) Vaknade i natt av en "ond sammandragning" och trodde att nu kanske det drar igång... men sen hände inget mer... suck... hihi... har väldigt kraftiga sammandragningar och ont i ljumskarna och lite annat sådär som kan antyda att det antingen händer närsom nu eller också får jag dras med detta en vecka till... eller ännu mer- huuu.... det är ju inget man kan göra, bara vänta och se ;-)

      Hoppas du får en skön helg, trots ensamheten. Men det kan vara skönt också att få lite tid för sig själv. Vet inte om du läser här på helgerna, får för mig att bloggen vilar då och bara används under veckorna, så jag kanske ska önska dig en trevlig vecka istället :-)

      Kram Anna i gbg....

      Radera