torsdag 3 maj 2012

Uppdatering

Så var jag tillbaks här på bloggen igen. Det var ett tag sen och jag har haft det fint.

Min syster kom på besök och det var härligt att ses igen. Deras nya lilla son fick jag se för första gången och han var såklart jätte fin. Det kändes bra att träffa och hålla honom, inga problem alls. Det är lite annorlunda när det gäller släkten tycker jag och svårare när det gäller andra vänner. Det är helt enkelt lättare att glädjas när det handlar om syrran.

Sen var jag och älskade på ystad saltsjöbad och det var ju helt fantastiskt! Vi badade, jag fick helkroppsbehandling och vi åt massa god mat. Det kunde helt enkelt inte bli bättre. Dessutom tappade jag äntligen stygnen från operationen så nu känns allt mycket bättre. Det har varit en trist påminnelse att ha dom där.

I övrigt har jag gått in i en liten svacka igen. Känner mig sorgsen mest. Ingen panik, bara sorg. Tårarna är oftast nära och det är jobbigt i vardagen att ha det så. Jag har nu fått mina prednosolon som jag ska testa men jag känner på mig att det inte kommer funka. Det blir ju detta tappra majförsök sen blir det ju inget förräns till hösten och det känns lite sorgligt det också. Det känns bara helt otroligt att det skulle funka på ett försök, bara sådär. Ok att vi är superfertila men det är lite väl optimistiskt...

Var hos tandläkaren igår. Har aldrig haft ett hål eller lagat någon tand och nu fick jag besked att min ena hörntand gått och dött! Den är död! Inga hål på 32 år och nu blir det rotfyllning!!!! Skämtar inte! Jag grät en skvätt men fick bokat en tid. Sköterskan sa "Tänk att det bara är en tand och att det går att fixa! Det finns många andra problem som är svårlösta så du ska vara glad att det bara är en tand". Min tanke "Men, tänk om man redan har en del av det där andra också. Är det inte lite orättvist i sånt fall?". Så kände jag. För mig är det inte bara en tand. Det är ytterligare ett problem att tampas med. Ytterligare pengar som ska betalas och ytterligare ingrepp i min kropp. Visst, detta går att lösa men jag har annat som inte gör det...

Höres!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar