fredag 4 maj 2012

Fredags hängig

Var så himla ledsen igår och även lite idag känner jag. Känner mig stressad utan större anledning och orkar liksom inte mycket. Det känns som att min toleransnivå sjunkit oerhört. Vi har ju ändrat större bröllopsplaner mot mindre och jag orkar knappt ens ordna med de mindre... fattar inte riktigt varför jag känner såhär. Stackars älskade fick en släng av sleven igår när jag uttryckte hur jag känner och att jag inte orkar mer. Stackars älskade. Han är så fin och hjälpsam. Det är ju inte hans fel att jag mår kasst. Blev ledsen igår och det gällde allt mellan himmel och jord. Att mina nya skor är för trånga, till jobbigt med bröllop, till ingen framtida familjebild. Ja, allt sitter liksom på samma konto plötsligen. Vanligtvis brukar inte jag bry mig om hälften av sakerna men plötsligt är allt lika jobbigt. De för små skorna jämförs med barnlösheten. Ja, ni fattar. Det är helt tokigt och jag känner mig upp och ner. I helgen ska älskade till Umeå och jag ska vara hemma själv. Jag ska vara hemma och bara ta det lugnt och kanske gråta en massa också. Låter ju helt knäppt att ha det i sin helgplan, men det hjälper om jag får gråtit ut med lite jämna mellanrum. Kul livet blivit, eller hur? Herregud... Hur ska detta sluta? Kommer det ens att sluta någonsin?

Vi pratade igenom allt igår och vad det är som stressar mig och så skrev vi en lista på lite saker som vi ska göra och när vi ska göra det. Älskade tog på sig adoptionsprocessen. Det var fint av honom tycker jag. Jag har ju dragit lasset med alla missfall så jag är tacksam för hans insatser gällande adoption vill jag lova. Det känns skönt att han vill ta det kommandot. Jag vill men orkar inte. Sorgen är för stor kring den frågan. Jag känner inte glädje inombords kring adoptionen men jag hoppas att det kommer en dag när vi kommit igång med processen. Jag vill ju känna att det är ett bra sätt för oss att få barn på och glädjas åt det. Det är svårt att glädjas åt en sådan sak när man fortfarande längtar efter att få bebis på det "vanliga" sättet och få bära och amma och hela paketet. Ja, det är svårt just nu.

Trevlig helg alla!

/sorgsen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar