onsdag 9 maj 2012

Jaha ja...

Jamen så var det dag 12 och det skulle varit utslag på ägglossningstestet idag. Så blev det ju inte såklart. Cirkeln var lika tom som vad som helst som är tomt och där var ingen smileygubbe som log så långt ögat nådde. Jag log inte heller kan jag meddela. Nähä. Ett enda försök innan bröllopet blev alltså inget försök i ett nafs. Utan ägglossning denna månaden blir det ju garanterat inget. Vad ska man säga? Jag fick lite tårar i morse när jag skulle säga hej då till älskade men de försvann och vi bara tittade uppgivet på varandra istället. 2012 försvann i ett ögonblink och nu vet jag att nästa jul blir lika eländig som förra. Vad gör man? Inget finns att göra. Det handlar om att någonstans långt inne försöka finna tröst och hopp om framtiden, att försöka se adoption som en bra lösning. Inget annat finns. Ju längre vi väntar med adoptionsprocessen desto äldre barn får vi så det är väl bara att starta :(

Ögonen tåras för mycket när jag skriver och eftersom jag är på kontoret finns inget utrymme till detta. Skriver när det är bättre igen...

/C



 

4 kommentarer:

  1. Men... vad är det som säger att det inte blir en gubbe imorgon? Jag har aldrig testat ägglossningstester, tänkte göra det nästa månad om det inte vill sig denna månad. Jag har inte så bra koll längre tror jag, när min mens nu är lite mer oregelbunden än den var innan myomoperationen...

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
  2. Jo...kanske... är bara så ledsen att det inte var idag och så blir jag rädd att det skulle hoppas över. Testar imorgon så hoppas jag på det men det är trist att ett ingrepp skulle ställa till det. Jag är ju orolig att min kropp ska funka sämre nu efter operationen. Innan vet jag att det alltid var dag 12 så det är trist med denna förändring.

    Sen är jag kanske lite spänd över hela grejen och då blir jag ju lite nere. Jag har kört clear blue test och de är tydliga att läsa av så de kan jag rekommendera. De kostar lite mer men då behöver man inte tolka ett streck... inte min grej liksom. Vill ju så gärna se ett streck och då gör jag ju det... även om där inte var ett, hehe.

    Lycka till Anna!

    SvaraRadera
  3. Dag 13, och dag 14, fungerar väll ändå lika bra =) Ta det lugna, ta inte ut något i förskott =) Min äl låter ibland vänta på sig till dag 16,17fast har funkat bra ändå =)

    Har föressten haft samma funderingar som du kring att det ska vara fel på fostrena, me har gjort två undersökningar av missfallen vilket båda inte har visat på något fel. Och (men inte så roligt att tänka heller kanske) så när det går fel så många gånger är det inte dåliga foster har jag hört.. Men inte så roligt att höra heller för vad det är det som är dåligt?
    Som du märker vet jag inte mycket heller, men har tänkt samma som dig och vill göra fostervattensprov vid händelse att det skulle gå vägen någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sussi! Det kom igång så allt är ok igen. Lite tvära kast i mitt liv känner jag :)

      Ja, lite läskigt men samtidigt intressant det du skriver om fostrena.. man undrar ju vad som är fel såklart men ganska skönt att känna att det inte betyder något att behöva kämpa för att behålla det och att det inte skulle ge ett foster som inte var bra. Det vill man ju inte heller.

      Hur går det för dig nu? Tänkt på dig och hoppas du är bättre på banan nu.

      Kram

      Radera