tisdag 8 maj 2012

Oinspirerad

Jag känner mig ganska oinspirerad. Inte mycket att säga faktiskt vilket känns lite märkligt när jag haft bloggen till att just kräka ur mig saker och ting som jag funderat på men inte kan prata om. Jag är ju egentligen en ganska privat person som inte öppnar upp hur enkelt som så detta skrivandet har varit perfekt, men nu känner jag inget jag vill skriva. Det i sig kanske är ett bra tecken? Kanske mår jag bra vilket lett till att jag inte behöver spy så mycket här som jag brukar? Kanske. Jag känner mig helt ok både idag och igår. Dessutom har sömnen kommit tillbaks vilket varit härligt.

Flera dagar i rad har jag dessutom kommit ut på min morgonrunda (promenad) och igår var det spinning. Idag kör jag ett pass till och sen blir det gym på torsdag. Skönt att träna igen. Jag försöker sätta upp lite träningsmål som kan ta fokus från allt med barnlösheten. Fokus är att träna två spinningpass i veckan, ett gympass och en löprunda på helgen. Det hade ju varit en fin mix tycker jag. Så småningom kan jag byta ett spinningpass mot löprunda och sen ta cirkelfys på helgen istället. Det är ett grymt jobbigt pass så det dröjer en vecka eller två, sen kör jag på det! Planen är att gå ner 5 kg till bröllopet. Det blir alltså mot mitten av augusti som det ska vara klart! Jag gick ju ner 5 kg innan allt helvete på jorden brakade loss i mitt liv men nu hoppas jag på 5 kg till. Det hade varit najs :) kanske blir denna blogg en träningsblogg kombinerad? Ja, vi får se. Träningen blir i alla fall något som får ta större del i mitt liv igen. 5 kg på tre månader borde gå fint :) Härligt sen att vara i form till bröllopsresan och alla bikinidagar... Ja, värdsliga ting möter de icke så värdsliga. Välkommen till min vardag.

Lunch blir lax med spenat och bulgur. Imorse drack jag blåbär och ingefära smothie samt ett kokt ägg. Ja, jäklar vad jag ska fokusera på detta. Känns positivt!

Annars har jag inget barnlöshetsgnäll. Bara som vanligt barnlös och ledsen för det. Har någon en träningsinspirerande blogg btw? Gärna inte någon riktig muskelbyggare utan någon lite mer mänsklig. Jag kollar Wellness på aftonbladet men annars har jag inte fastnat för någon direkt.

Ha det gott!
/C

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag följer den direkt, men jag har plockat lite inspiration nån gång och den ligger bland mina bokmärken- kanske kan ge något?

    http://gymglam.se/traningsblogg/

    Framförallt är det ju en hel sida och inte bara en blogg, med massa tips och träningsprogram osv. Lite kul att kolla runt och läsa här och där, ta till sig det man själv tycker är intressant :-)

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
  2. Aha, ska kolla den! tack för tipset :)

    SvaraRadera