fredag 11 maj 2012

Just nu

Just nu ser jag allt lite ljusare än för några dagar sedan. Just nu känns det som att det kommer bli bra ändå...till slut... nån gång...eventuellt.

Om det inte blev något denna gången så är det fokus på bröllop, träning och adoption. Det blir bra det. Jag blir tränad, får gifta mig med älskade och vi får familj till slut även om det dröjer och det inte blir en liten liten bebis. Dessutom har vi ju en underbar bröllopsresa som väntar i så fall och det blir bra. När vi väl startat upp adoptionsprocessen kanske man tom kunde berätta det för ett par människor till. Det känns lite lättare att prata om än barnlösheten kanske. Adoptionen startar vi efter testet som blir i slutet av denna månaden. Det som stör mig lite är att det blir typ på älskades födelsedag och man vill ju inte behöva vara nerstämd just den dagen med ett negativt test, men så får det bli. Vi får försöka hålla ihop ändå. Det har vi ju behövt göra förr om man säger så...

På älskades födelsedag ska vi till Ven där vi en gång för drygt 3 år sedan hade vår första dejt <3 På kvällen blir det middag på ett ställe som jag bokat och som vi snackat om länge att vi vill äta på. Det blir toppen trots trista besked.

Nåväl, igår var det gym och jag är helt slut i musklerna. Funderade på att byta ett spinningpass mot ett gympass per vecka. Då blir schemat:

Måndag: Gym
Onsdag: Spinning
Torsdag: Gym
Lördag eller Söndag: Löpning

Kan funka? Hoppas det skulle ge lite synliga resultat till bröllopet. Det är främst armar och axlar tillsammans med fettförbränning som jag satsar på. Jag fick ju ett trist avbrott nu i vår men jag hoppas det inte är för sent. Jag tyckte jag hade börjat få små resultat innan jag var tvungen att sluta och då hade jag bara hållit på ett par månade så det borde vara möjligt.

Efter testet kan jag dessutom börja kolla klänning. Enkelt ska det vara. Inget släp och skit utan bara enkelt :) Det blir lite "ängsblommestilen" som ska genomsyra så jag vill matcha det. Lite nervigt med klänning men det blir säkert kul när man har börjat.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar