fredag 5 oktober 2012

Fredag

Idag försöker jag dämpa min sorg med att fundera på gårdagens inlägg. Av 300 par som deltagit i studien har 150 barn fötts och ytterligare 40 är gravida! Den statistiken jämför jag då med att jag som har haft 5 missfall har 75% risk att få ytterligare ett missfall. För mig är ju detta ljuv musik. Oj vad jag nu hoppas att få åka dit för undersökning så fort som möjligt. Sen måste vi ju då också få ett pluss som stannar, men jag litar på Lennart känner jag ;) Tänk om denna stundens glädje kan trolla bort klumpen i magen jag har inför söndagens test. Jag tror faktiskt det kommer vara ett minus så det blir nog inget missfall innan jul i alla fall. Om jag mot all förmodan skulle få ett pluss på söndag är jag tämligen säker på att det redan gått åt skogen eftersom jag inte känner något alls i kroppen. Känner mig precis som vanligt och det tror jag inte jag kommer göra den dagen det lyckas! Det är en känsla jag har och de brukar stämma. Tyvärr många gånger.

Annars är det helg och jag och älskade ska äta god middag (gös i vitt vin) och massor med vin till m aten såklart! Som jag har längtat.

Förresten så var jag på jobbintervjun i veckan och jag är vidare! Tjoho! Det gick verkligen jätte bra och jag kände mig riktigt självsäker. De borde faktiskt ge mig jobbet. Jag ska till Köpenhamn och träffa chefen :) Det blir på engelska, men det är inget jag oroar mig över. Jag är ganska säker på min engelska faktiskt :))))

Om jag får jobbet så har jag en dröm.... jag skulle vilja köpa en fin ring en dag. En sån där som bara är så så fin och glittrar lite. Min vigselring är utan stenar eftersom jag vill kunna ha den i en aktiv vardag varje dag, men det kunde ju vara kul att ha något lite mer exklusivt att ta på fingret ibland. Min dröm är denna:

5 kommentarer:

  1. Hej! Härligt att höra att du är så positiv =) Tyvärr så har jag redan testat dom medicinerna/metoderna dom använder i studien, annars har jag också varit på =)
    Det är trombyl han erbjuder. Jag gick visserligen långt på trombyl en gång men tyvärr slutade det med missfall ändå. Men tycker definitivt ni ska haka på studien, dels får man ju medicinen och dels så får man många ultraljud som också är en slags behandling (tender love care). Allt det där gör min gyn redan, har tagit fragmin, prednisolon, progestron och gör extra ultraljud. Tyvärr kanske man ska säga, i vårt fall.. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag försöker känna lite glädje kring studien, men är det som du säger så har vi ju testat allt det också :( Helt utan att lyckas såklart. Däremot har jag aldrig känt att läkaren verkligen sett mig eller ens funderat två gånger kring just min problematik så bara en sån sak kunde ju hjälpa oss skulle jag tro. Hoppet har väl inte lämnat än i alla fall. Tänker på dig och hoppas du kan orka landa på andra sidan och så småningom fortsätta vandra framåt!

    Hoppas ni får en bra helg tillsammans då orken inte tryter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Slå till på ringen - man behöver ingen anledning för att skaffa lite flärd! Jag har en tolv, femton stycken av olika modeller. Gemensamt är att det alltid är briljanter med. Skall jag ha någon annan ädelsten, så är det safir som gäller. Man blir glad av blin bling!

    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt pepp :) Jag slår till helt enkelt. Tycker ju den är så fiiin!

      /C

      Radera
    2. Låter jättebra!

      Radera