onsdag 31 oktober 2012

Beslut att ta

Då har älskade lämnat spermaprov hos kliniken idag och vi får besked på fredag hur det ser ut. Blodproven för blodsmittor verkar vara ok för de har inte sagt något i alla fall. Nu hoppas vi bara att älskades spermier är pigga och många. På fredag vet vi.

Nu måste vi bestämma när detta ska ske. Om man tittar på min cykel så sammanfaller detta första IVF med vår trip till Stockholm. Bajs. Vi skulle dit, äta, dricka, njuta! Om vi kör återföring nu på denna närmsta cykeln så kommer jag alltså ruva på ägget just när vi är iväg. Vet inte om det är bra eller anus. Vill ju inte vara borta just då och jag vill gärna inte oroa mig att det ska börja blöda när vi inte är trygga hemma. Eller så är det bra för man får lite annat att tänka på. Jag vet inte. Annars så sammanfaller nästa gång med julen och det har vi ju provat förr och det har varit skit. Svårt på konferensresan är att vi är några som ska ut och äta på kvällen, och jag vet att det blir en del vin till det. Jag hatar att säga nej till vin för jag vet att alla då automatiskt tror att jag är gravid för jag är ju i den åldern. Med min bakgrund så är det det värsta jag vet. Folk som sneglar på magen. Jag känner att jag måste hålla in den för att de inte ska tro att något är på gång. Det värsta är ju när snacket går och man fattar att de tror något sådant. Skit är det! Känns som sparkar och slag eftersom jag är så ledsen för det redan utan deras "misstankar". Det gör bara att jag känner mig extra misslyckad.

Ni som har provat IVF eller har tankar kring det. Hur hade ni gjort? Bra eller dåligt att köra på det när man ska iväg just efter återföringen?

Kram  

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde ÄP och ET under min första semestervecka i somras, och under ruvningstiden hann jag både åka iväg på en kortare bilsemester med några släktingar och få släktingar på besök hemma hos mig ett par dar, och detta hjälpte mig att tänka på annat än bara oroa mig för vårt lilla embryo.

    Oavsett vilken cykel ni väljer tror jag att det kommer gå jättebra!

    /Loo

    SvaraRadera
  2. Kör på! Annars sitter man ju bara hemma och tänker. Och att smutta på lite vin tycker jag är ok då de flesta inte vet att de är gravida så tidigt. Har aldrig hållt mig hemma under de två veckorna och av fyra gånger har det gått vägen två! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack till er! Vi kör denna månaden :)

    SvaraRadera