fredag 12 oktober 2012

Friday, thank god!

Så var slutet av veckan här, fan vad skönt och ett bra avslut för egen del. Varit på sista intervjun på THE job och det kändes riktigt bra. Tror det är i hamn, men jesus vilken tjänst! Det blir en annan femma kan man ju säga, men härligt att få göra ett karriärsdrag så här i hösten. Jag hoppas hoppas jag får det, men sen får man ju bara hoppas att man kan leverera också. Det blir en hel del mer resor men mestadels inom nordiska länderna. En del till Bryssel och till MIAMI! Känns så otroligt bra! Nu kan jag bara hoppas för jag har redan gjort mitt bästa.

Sen har jag nog glömt att jag fick iväg mitt två sidor långa brev till RMC och hela beskrivningen på hur jag uppfattat vården och där höll jag inte igen. Sakligt och ärligt och därför också ganska hårt eftersom jag tydligen betalar skatt för en jävla skräpvård! MEN, nu när jag satt här hemma och jobbade lite så ringde RMC klinikchef upp mig. Första jag hör från dem sedan feldiagnosen och utomkvedshavandeskapet med tillföljande operation i april tidigare i år. Första gången de ringt! Inte klokt ju, men jag tackade för att han ringde och sa att det gjorde mig glad. Han skulle återkomma med ett skriftligt brev samt prata om fallet med de inblandade läkarna. Härligt! Hoppas de verkligen får en släng av sleven för det var fanimig inte ett ok bemötande. Den där jävla kvinnan alltså. Jag blir helt kall när jag minns tillbaka på våra samtal. Hon var fan inte klok! Men nu äntligen betedde de sig lite värdigt och ringde upp. De kan de ju få ett litet poäng för. Efter samtalet så grät jag en skvätt. Hela RMC historien har verkligen påverkat mig huuur mycket som. Jag blir verkligen helt svag i benen när jag tänker på dem.... fy fan för dom!

MEN, snart öppnar vi vinet här hemma, äter lyxig mat och har det underbart tillsammans, mannen och jag. Ännu ingen mens, men brydde mig inte om att testa idag. Tänkte testa på söndag för då är mensen en hel vecka sen, så är det inget pluss då så kanske jag ska skippa medicinerna, vi får se hur jag känner. Tror bara det är en sen mens och inget annat. Testerna borde ju verkligen ge utslag efter en hel vecka efter BIM kan man tycka för de är ändå väldigt känsliga. Jag använder cb digitaltest dessutom så det är ju ingen tolkningsfråga om streck eller inte heller.

Thats all folks, fin helg till er alla!
Kram

3 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna stenhårt för dig att du får jobbet! Jag har faktiskt själv sökt nytt jobb nu, men ansökningstiden går utom en vecka så än lär det dröja innan jag får någon typ av svar... håll gärna tummarna för mig med! =) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Spännande! Man ska bara tro riktigt mycket att man fixare det. Självförtroende är bra och syns i ögonen :) Jag försöker också tänka att jag inte sitter i sjön om jag inte får det, för desperation syns ju lika tydligt som självförtroende ;)

    Håller tummarna! Det grejar du!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag har ju inte kommit lika långt som dig, jag vet ju inte ens om jag får komma på intervju. Jag hoppas ju på det i alla fall, för jag uppfyller i princip alla kriterier, men det är ju ändå ett stort lotteri känns det som. Men tack för tumhållningen! =)

    SvaraRadera