torsdag 25 oktober 2012

Ingen lust

Jag har verkligen inte haft lust att blogga de senaste dagarna. Det där kommer och går för mig, men en liten uppdatering kan jag ju klara.

Inget nytt från jobbet. Detta skulle jag säga innebär att de förhandlar med den andre som då är deras förstahandsval. Till en början kändes det för jävligt och jag blev riktigt ledsen inombords, men nu har jag kommit förbi det ändå. Inser att mitt liv är mitt val och jag kan alltid söka mig vidare själv. Jag behöver inte vänta på att någon kontaktar mig som det blev i detta fallet. Jag äger mitt eget liv och ansvarar för att det uppfyller mina drömmar. Jag får helt enkelt skriva en lista på ställen jag kan tänka mig jobba och skicka en öppen ansökan.

Träningen går jätte bra! Vi tränar så hårt att jag är helt slut i varenda muskel. Har verkligen hittat den här nya träningsformen som passar mig ypperligt :) Det har gett mig en frisk syn på livet och mig själv. Återigen det där med eget ansvar. Det jag kan göra själv ska man själv äga och göra! Champions are not born, they are made, som man säger på det nya stället ;) Barnfrågan kan jag inte påverka så mycket, men kroppen i övrigt skulle jag faktiskt kunna göra något med. Det handlar bara om enkel matematik och att bränna mer än man har intag. Träna rätt muskelgrupper och förstå att det kommer vara skitjobbigt! Att förvandla kroppen är ALDRIG smärtfritt. Är det det, så kommer det helt säkert inte funka. Haha, jag har tom funderat på att starta en ny blogg om träning och med före och efterbilder, men det får vänta lite. Tyvärr vill jag inte gå in på vad och var vi tränar eftersom det är en liten grupp och ett speciellt ställe. Jag är ju mån om min anonymitet.

Annars. Ja, vi har ju beslutat oss för IVF med privata kliniken. Älskade ska lämna spermaprov i slutet av månaden och då meddelar vi att vi kör så startar vi inför nästa mens redan. Lite nervöst är det allt, men det är lika bra att få det gjort. Då får vi ju se om äggen och spermierna klarar sig tillsammans och det hade ju varit bra att veta oavsett hur försöket sen går.

Ha det fint alla!




2 kommentarer:

  1. Jag tycker ändå inte att du ska ge upp hoppet! Jag tror på dig! Själv är jag ju också i jobbsökartagen och sökte ett jobb för nån vecka sen som jag verkligen, verkligen vill ha! Ringde idag för att höra hur rekryteringsprocessen går, men fick inte tag på chefen så jag lämnade ett meddelande. Gah, känns jättepirrigt! Hoppas hon ringer upp så man får en liten pratstund! Men huga så nervöst när man inte är förberedd...

    Vad duktig du är med träningen! Jag håller på att försöka gå ner i vikt men träning har jag inte fått till än, dels har jag varit sjuk i omgångar och dels så räcker inte tiden riktigt till... men jag har nått mitt första viktmål nu och har det andra inom räckhåll, så det känns jättebra!

    Lycka till med både jobb, träning och framför allt framtida IVF! Tänker på dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad du är gullig :) Man ska nog inte sluta hoppas innan man får besked, det är så sant så, men ganska svårt när man försöker tänka damage control. Man vill ju aldrig att de föregår en utan istället bättre att ha "listat" ut det innan. Ganska töntigt egentligen ju!

    Det är så skönt med träning tycker jag för det kan man faktiskt kontrollera och bestämma över. Det jobbigaste med barnfrågan har varit just att man inget kan göra. Bara vänta och se, medicinera och hoppas på det bästa. Det känns ju rätt kasst i jämförelse med träning egentligen. På så vis har frustrationen i barnlösheten gett något bra kanske, att äga eget ansvar istället för att bara gnälla över vikten och kroppen.

    Kul med din träning! Mål är ju jätte viktiga. Det finns ju så många bra inspirerande bloggar nu för tiden som man kan läsa!

    Hoppas det går vägen med ditt jobb sök. Det är alltid bra att ringa så som du gjorde! Man ska inte bara sitta och vänta ;)

    Tack för dina tankar och peppande kommentarer!
    Kram

    SvaraRadera