fredag 19 oktober 2012

Igår och helg

Det gick riktigt bra på intervjun igår! Kändes bra och kändes som att de tyckte detsamma. Nu väntar jag på besked som kommer antingen idag eller nästa vecka. Det enda som oroar mig lite är resandet i tjänsten. Gillar ju att komma hem på kvällarna så jag uppskattar inte att resa majoriteten av veckan, men det kan nog bli så till att börja med. De större konferenserna som är längre bort (USA) känns däremot bara roligt! Det handlar mest om vardagsresandet som jag inte gillar i allt för stor dos, men vi får se hur det blir. Tror att det lugnar sig efter en tid. Testar man inte så vet man ju inte så jag får kasta mig ut.

Det där med IVF oroar lite också. OM det nu mot förmodan tar på första försöket får jag ju berätta det första dagen på nya jobbet typ. Det känns ju sådär. Älskade var jätte bra när vi pratade om det hemma igår och lugnade mig. Han menar att det är ett helt separat spår och inget att ens blanda in i jobbgrejen. Om det lyckas med IVF är vi ju så glada att det är strunt samma. Men det är nog så jag ska se det. Som ett helt parallellt spår som inte inverkar på jobbgrejen alls.

Har tänkt på en underbar sak min fina syster sa häromdagen. Efter att hon vet vad vi går igenom på barnfronten har hon engagerat sig en hel del i vårt problem. Hon läser studier på området och sätter sig in i diverse situationer. Helt fantastiskt! Hur som helst så berättade hon att hon läst en studie om livskvalite bland barnlösa par. De som hade allra högst livskvalite var de föräldrar som inte lyckats via IVF utan adopterat barn. Tänka sig. De hade allra högst livskvalite! Trodde nog själv att det skulle vara de som fick biologiska barn efter IVF trots allt. Detta värmde verkligen min smått frusna själ :)

Annars. Idag är det ju fredag och det ska drickas bubbel hemma ikväll. Vi ska fira att älskades namnbyte gått igenom. Vi är ju en familj, om än en liten sådan, och det är ju helt underbart. Det blir bubbel och skavlan för hela slanten :)

Kram!


2 kommentarer:

  1. Kul att det finns ett jobb du vill ha och att intervjun gick bra! Och intressant att höra vad läkaren sa om era chanser med ivf. Vi är rätt inställda på adoption som plan b, men ingen har sagt till oss att ivf kan vara ett alternativ. Tål att tänkas på!

    SvaraRadera
  2. Hej! Fundera och se om ni kan hitta en klinik att prata med. Vi har inte haft IVF på kartan, men det känns bra att utröna alternativet innan vi går vidare till andra lösningar. Går det så är det ju underbart! Lycka till till er! Kram

    SvaraRadera