tisdag 20 november 2012

Imorgon

Imorgon är en stor dag... Känner lite nerver och funderar lite på hur ont det kommer göra, eller om det ens kommer kännas alls. Läser att det är lite olika det där så jag får väl se helt enkelt. Hoppas ju såklart på ägg både till denna insättningen och till frysen, men det kanske är att hoppas på lite mycket.

I övrigt är det inte mycket annat som rusar i mitt huvud. Endast morgondagen. Ägg tänker jag på hela tiden och i olika former ;) Knasigt.

Hoppas dagen går fort så vi kommer framåt och får besked hur det gått. Sorry för ett inlägg av tråkigare sorten, men det är inte mycket annat just nu.

Jo, en sak. Idag ska jag luncha med en gammal kollega. Hon har två små barn och vi lärde känna varandra innan barnen. Hon är en sån där som ENDAST pratar sina barn. Jag lovar, endast!!!! Än en gång, hur många barn jag får eller inte, kommer jag ALDRIG bli sån. Efter jag klarat av lunchen så kan jag pusta ut. Jag fasar verkligen och känner att jag är jätte dålig på att hantera situationen. Jag sitter nog bara och ser allmänt ointresserad ut. Fattar inte vissa som är förälder långt innan de är människa.

Kram!

4 kommentarer:

  1. Stort lycka till i morgon!!

    Du har en nominering att hämta på min blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du :) Skulle vilja ge den tillbaka till dig för din blog är toppen för mig!
      Kram

      Radera
  2. Lycka till! Jag har vid våra två ivf fått ut fler ägg än de har sett så du får säkert nåt till frysen! Blev lite fundersam bara över att du skrivit att ni ska kolla din äggledare. Du verkar ju inte ha problem att bli gravid - varför skulle problemet då sitta i äggledaren? Det verkar ju som om passagen funkar. Dessutom har det ju ingen betydelse vid ivf. /äggledarlös

    SvaraRadera
  3. Nåt konstigt med datorn så jag får svara anonymt...
    Åh tack!
    Jo, vårt problem, eller snarare fundering, har varit kring den äggledare jag har kvar eftersom vi fick ett utomkveds där höger ledare togs bort. Vår läkare menar att det sällan endast är EN dålig ledare utan då brukar båda vara mer eller mindre i sämre skick. Han ville inte utesluta att den som togs bort kanske var den som var bättre och i så fall borde man kolla passagen i den som är kvar bara för att vara säkra att den har passage alls åtminstone. Sen tror jag också att jag då hade kunnat slappna av lte mer vid egna försök eftersom det var så akut och jobbigt när högra togs bort.

    Tack för din kommentar! Nu hoppas vi verkligen till frysen som en bonus. Hade ju varit toppen! :)
    /C

    SvaraRadera