torsdag 8 november 2012

Utmaning

"Ta ut glädje i förskott. Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan"

Detta ska jag ta till mig. Mer förtida glädje och mindre rädsla att någon elak då skrattar åt mig när det inte går. Varför är man så rädd att se ut som ett fån och varför bryr man sig egentligen? Vem är så dum att de skulle typ säga, varför trodde du det skulle gå bra egentligen? Då kan de få vara dumma på egen hand utan att jag ska behöva vara rädd för det!

Önskar jag kunde vara glad i förskott lite oftare.

2 kommentarer:

  1. Jag har försökt tänka sådär, för det känns ju logiskt att det skulle vara det bästa alternativet, att vara glad fram tills man verkligen vet att det gått snett. Men jag tror det är fysiskt omöjligt för mig att tänka positivt :)
    Jag har ju också många missfall bakom mig, sex st och ett på gång nu är jag ganska säker på. Vi har fått ett barn som tur är, men det gör så ont att inte bara kunna skaffa barn efter barn när man känner för det som alla andra verkar kunna.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Det är en tung tid att kämpa med och även om ni har ett barn så förstår jag känslan. Alla andra verkar ju kunna på sisådär en kvart! Känns ju oerhört jobbigt. Har ni fått någon orsak förklarad kring era missfall eller funderat på IVF?

    Lycka till och trevlig helg!

    SvaraRadera