fredag 23 november 2012

Min diagnos

Nu i andra andningen... vad fan är då fel? Denna ständiga satans fråga. Jag vet ju redan att vi kan bli gravida, det är ju inte det som är problemet. Egentligen borde jag ju inte vara så satans överraskad att detta gått bra såhär långt. Om nu ägg, spermier och delning har så höga betyg hos oss så fattar jag inte. Kan man verkligen haft otur 5 gånger? När 7 av 12 ägg befruktades och var av toppkvalite så borde vi ju i så fall inte haft den oturen.... Jag blir så förbryllad.

Funderar på prednisolonet... jag har ju en burk här hemma. Kanske ska jag självmedicinera dessa ändå? Kanske en halv tablett. OM nu läkaren inte vill testa det på första försöket så kanske jag ska testa det ändå... Jag får sova på det i natt och prata med älskade. Jag röstar nog för ändå.

/C

2 kommentarer:

  1. Haha... du är för go!! För att låta lite göteborsk ;-) Sitt inte och leta och syna och analysera på nätet och skruva upp dig och tänk för mycket! Du kommer bara oroa dig i onödan- hihi... ta från en som vet ;-) Låt det bara hända och överanalysera inte. Du kommer oroa dig tillräckligt när du väl har ägget i magen!

    Stort grattis till alla fina ägg- visste väl att det skulle gå bra :-) Ta nu helg och njut bara du och din man och försök att inte fundera och grubbla utan bara omfamna och acceptera- det finns inget du kan göra, bara följa med och förhoppningsvis så går det jättebra :-) Gör som läkarna säger och sitt inte och experimentera själv. Ta ett glas vin när du kommer hem och slappna av (lättare sagt än gjort, jag hade nog gått på högvarv- hahaha) Tänk på att det kan vara ditt sista glas vin på ett år eller så- hehe... och ja, man är beredd på det, men man saknar det ändå ibland, så njut lite extra när du dricker det! Skål och fira ordentligt- lika bra att ta ut glädjen i förskott, det enda man har att förlora är att man varit glad i onödan- som jag tror att du själv sagt en gång.. ;-)

    Kramar från Anna i gbg....

    (Det du kan börja med, om du inte redan äter det är folsyra, det rekommenderas att man ska ta redan innan man är gravid, vilket jag inte tror så många gör- hur många vet egentligen när dom kommer bli gravida, förutom ev ni då som gör IVF ;-) )

    SvaraRadera
  2. Hehe, jo visst e det knäppt. Man är som en gammal klocka som tickar ojämt. Ett tu tre så är man igång igen :) Av och till drabbas man av akuta frågor, men som man redan egentligen kanske ältat klart vid detta laget. Kan ju vara jävligt onödigt att fråga sig frågor som ändå bara är som de är. Ja, du har så rätt så, jag släpper det nu! Skit samma vad som varit, jag skrev genast ett mail till mannen att det är akut viktigt med rött vin till taccopajen! Precis som du skrev, det blir sista vinet på många månader! Rätt inställning där ;)

    Folsyra har jag fått utskrivet så den äter jag! Det och vin ikväll är nog det bästa jag kan göra. So be it! Nu firar vi blaston istället :)

    Tack! Kram!

    SvaraRadera