måndag 19 november 2012

Närmar sig delmål

Ikväll tar jag sprutan. Den där som man tar en exakt tidpunkt för att förbereda äggen som ska plockas. Har tappat namnet på vad den sprutan heter, men de flesta som läser här vet nog vilken jag menar.

Har lite känningar i sidorna. Lite tyngd så att säga. Känns ändå helt ok. Ska bli spännande att få reda på hur många (om några alls) ägg det finns. På onsdag smäller det. Kl 9 ska vi vara där och då får vi ju veta. Känner inte att det egentligen är så mycket att oroa sig för. Jag menar, vad kan jag göra åt det? Absolut inget alls. Det är bara att släppa det och hoppas på det bästa. Just detta går ju inte att kontrollera alls. Det enda jag kan hålla fast vid är att läkaren tyckte det såg bra ut i fredags och han har väl sett några innan mig och skulle kunna ha sett om det redan vart kört så än så länge lever hoppet.

Vet inte om jag börjat bli lite mer hoppfull kring IVF. Kanske lite. Kanske tack vare alla som skrivit peppande kommentarer! Tack! Jag har ju inte så mycket att förlora på att hoppas så jag försöker verkligen göra det. Efter detta försöket (om det inte går) kollar vi äggledaren jag har kvar, får förhoppningsvis 3 gratis IVF-försök hos landstinget och köper efter dessa försök på privata kliniken igen. Gillar ändå vår plan! Den innebär massor med försök!

Hoppas vi får vårt efterlängtade barn snart. Det är liksom bara så svårt att släppa den tanken när den väl dykt upp.

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag har nominerat dig i min blogg. Och jag ska verkligen hålla tummarna för er. Lycka till med ÄP. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej LM! Åh tack! dubbelt tack :) Jag försöker hitta din blogg, men känner att jag har misslyckats... Jag brukar kunna klicka på namnet i kommentaren så kommer den upp, men icke. Vill du lämna din bloggadress så jag kan se nomineringen? Tusen tack :)
      Kram

      Radera
  2. Hej!
    Ovitrelle heter sprutan och jag har också precis tagit den. Har också ÄP på onsdag. Spännande! Hoppas det går bra för er. :)

    SvaraRadera
  3. LYCKA TILL! Hoppas onsdag är en sån dag när klinikerna i Sverige slår rekord i antal bra ägg :) Vi får förutsätta att vi får ut massor båda två! Kram

    SvaraRadera