fredag 23 november 2012

Ring ring

Shit, hemligt nummer. I min sits vet man ju att det då är sjukvården. Jag frös till is!

Det var IVF kliniken. Hon pratade massor och ganska fort. Men så här är det. Av de 12 äggen befruktades 7 stycken. Samtliga 7 har delat sig och har högsta betyg. De vill nu långtidsodla dessa och då göra återföringen på måndag istället. Samtliga 7 var alltså toppägg med toppdelning!!!!! Bara en sån sak. Behöver jag säga att jag är glad för den :) Har läst lite snabbt om långtidsodling vs inte, men förstår att det råder lite delade meningar. Alla de 7 äggen kommer sannolikt inte bli blastocyster utan vissa kanske inte klarar sig alls. De som blir blastocyster har däremot goda chanser att fästa! Något bättre chanser sa sköterskan och hänvisade till deras egen statistik. Min tanke är att detta kanske är ett bra sätt att gallra ut äggen som kanske ändå inte hade haft så goda chanser i magen. Visst, det blir färre ägg, men de borde ju vara bra ägg. Risken annars kan ju vara att man får gå igenom försöken där äggen inte tar sig och det vet vi alla är mentalt skitjobbigt, för då sker misslyckandet i magen istället för labbet. Jag föredrar labbet.

Lite jobbigt att det inte blev idag dock. Jag var laddad och förberedd. Nu måste jag ju avvika från jobbet på måndag istället och det är ju jätte jobbigt att smussla med det där.

Tänk. En blastocyst till mig på måndag :) Nu ska det googlas och undersökas från alla håll. Kom gärna med kommentarer om ni känner till något av detta!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar