måndag 5 november 2012

Massa nytt, men inget kul

Jag vill tacka så hjärtligt er alla som skrev om tankar och erfarenheter gällande om när det kan vara bra att köra IVF. Det känns som att vi nu beslutat att köra redan i november och en tid är bokad för undersökning på fredag. Det blir alltså insättning innan och ruvning under vår tur till Stockholm. Lite trist på ett sätt för jag ville inte behöva tänka på skiten när vi är där, men nu gör vi så. Kliniken har julstängt både under min december- och januariperiod och sen ska vi på skidresa i mars. Om vi då skulle vänta till februari så hade alltså typiskt träffat in ett missfall till resan och det vill jag för allt i världen inte. Tried it before och det är verkligen skit och skräp. Alternativet hade alltså varit att vänta till mars och det har jag ingen lust till för det är 5 månader vilket känns länge.

Trots min väldigt negativa erfarenhet av RMC malmö har jag nu skrivit ytterligare ett brev till dom där jag ber dem pröva på nytt och återkomma om vi kan få våra 3 gratisförsök trots att vi enligt skitläkaren inte skulle få detta. Tänkte att vi köper ett försök privat nu innan årsskiftet, kanske kan ta de 3 landstingsförsöken efter det till våren och sen privat igen. Vill ju inte acceptera RMC Malmös nonchalans fastän jag kommer ha SÅ SÅ JÄVLA svårt att sätta min fot där igen, men det handlar ändå om mycket pengar. Tror inte min skitläkare hade rätt när hon sa att vi inte skulle få IVF. Vi är inne på 3:e året utan barn och 5 missfall, klart vi skulle vara berättigade till deras IVF! Jag återkommer med hur det går på den fronten.

I övrigt fick jag svar på jobbet i fredags och det gick till den andre kandidaten. Skit. Det hade varit ett jätte svårt val hette det och de skulle titta på möjligheten att rekrytera mig också, men nu skiter jag i det. Det blir säkert inte så och det var säkert bara något de sa.

Jag känner mig ledsen och nere igen dessa dagar :( Har haft den vibben hela helgen och i förra veckan. Det är verkligen SÅ SÅ behövligt med lite goda nyheter denna vägen. Snälla, bara nåt. Nåt litet gott. Jag pallar inte med allt negativt. Det skulle vara så härligt med något som jag kunde längta till, fördjupa mig i och som ger något mer än ångest och sorg. Söker verkligen efter tröst just nu.... Vart fan hittar jag goda nyheter? Tycker jag vänt på varenda sten....

Kram 

  

2 kommentarer:

  1. Usch vad ledsen jag blir att du inte fick jobbet, jag höll verkligen tummarna för dig! =(

    Själv går jag ju också "i väntans tider" vad gäller jobb. Dels har jag ju en ansökan ute där de ska kalla till intervjuer med start i slutet av denna vecka, så jag hoppas jag hör något där. Sedan kom mitt drömjobb ut förra veckan, och i förrgår ringde jag och sökte chefen på avdelningen med lite frågor om tjänsten. Han svarade inte så jag lämnade meddelande, och några timmar senare ringde han upp och vi pratade i 22 minuter!!! Det var ett jättebra samtal så nu hoppas jag verkligen att det kan bli något av det! Tyvärr var läget där att det är en statlig myndighet och de har redan en person som jobbar på den tjänsten som annonseras ut. De vill undersöka marknaden och se om det finns någon mer kompetent för tjänsten, annars får hon en tillsvidareanställning. Så jag försöker ändå att inte hoppas för mycket... men jag vill, jag vill, jag vill ha tjänsten!!!

    Massa kramar från mig till dig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Hoppas det går bättre för dig än vad det gjorde för mig, men oavsett så måste man alltid gå "all in". Satsa och köra! Bra att när man väl bestämt sig och då är det bara en tidsfråga innan rätt jobb landar hos en :)

    Tack för ditt pepp! Jobbsökandet fortsätter och jag har väl nu bestämt mig att det kommer bli ett byte, ska bara hitta tjänsten också ;) Man får nog hellre ha lite olika trådar på g samtidigt. Äggen i olika korgar liksom, hehe.

    Lyck till! Klart det kommer gå bra!
    Kram

    SvaraRadera