onsdag 5 oktober 2011

Jobb och vardag

Ja alltså kollegor... det är ju lite vad som helst det. Ibland undrar man om man hamnat på mars eller nåt. Jag har ju nyligen bytt jobb och tyckte det var sååå skönt med nya kollegor, chefer, arbetsuppgifter etc. men tji fick jag. När jag säger upp mig får jag reda på att en tjej från gamla jobbet också ska byta och vi ska alltså fortsätta vara kollegor. Detta var en tjej som verkligen kommer från mars. Ok tänkte jag, jag behöver inte bry mig, jag ska i alla fall byta och lära känna de andra. Sen har vi ytterligare en tjej. Hon är däremot väldigt trevlig privat men otroligt gnällig i arbetssituationer. För ca 4 veckor sen så började även hon här. NU DOG jag lite. Jag ville egentligen bara få en egen start. Nu efter hennes veckor så kan man nog säga att stämningen på jobbet i denna lilla grupp har sänkts en hel del. Hon neggar allt och kräver otroligt mycket. De andra verkar tröttna på na och jag sitter i en situation där vi privat kommer bra överens men här på jobbet fattar jag inte vad som tar åt henne ibland. Helt gaaalet!

Idag är det onsdag vilket betyder dagen före bästa dagen som då är torsdag (rocket sience). Torsdag är lixom dagen före dagen vilket är helt underbart, allt ligger för en! Vi ska kolla bröllopslokal i helgen så det ska bli spännande... hoppas att den är ok. Den ligger fint vid vattnet och det är ju ett + för oss som älskar havet.

I övrigt är onsdag lika med träning. Cirkelgym slår vi nog till med idag. Efter allt som varit det senaste året kan man ju inte påstå att man hållit formen precis. Det är svårt för mig att få ihop sorgarbete med träning. Jag är i regel helt slut efter jobbet och vill bara få vara! Inte måst springa iväg på massa pass. Nu känner jag mig däremot lite bättre så nu kör vi igen! Tre ggr per vecka måste det minst bli. Spinning i måndags så efter idag är det minst en ggr kvar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar