torsdag 27 oktober 2011

Kanske en bättre dag idag...

Hoppas verkligen att det blir lite bättre idag. Igår var ju ingen höjdare precis. Jag fick ett meltdown på eftermiddagen just när vi skulle iväg till träningen. Efter träningen grät jag floder och var bara fylld med negativa känslor. Stackars älskade som måste samla upp bitarna efter mig när allt blir så fel. Jag blir nog ledsen också för jag får så dåligt samvete att han ska behöva utstå mig när jag inte längre känner mig som mig själv.

Droppen som fick mig ledsen igår var när vi vid gymmet såg två övergivna katter. De verkade nästan lite tama men inte så man kunde ta dom. Jag ska skriva till kattjouren idag och meddela var jag såg dem. Jag fick så ont i hjärtat när jag så de två kisarna och sen ovanpå allt det här med barnlösheten. Ja, som sagt hade jag ju nerverna utanpå kroppen och hur det kom sig att kisarna fick bägaren att rinna över det vet jag inte, men så var det i alla fall. Jag kände nog helt enkelt att denna världen är fylld av grymhet och orättvisor och jag gillar det inte!

Det jag funderade på igår som gjorde mig ledsen:

  • Inför denna julen var vi HELT SÄKRA på att vi skulle vara föräldrar=total besvikelse
  • Syrran hinner få barn nr 2 i mars innan vi får barn nr 1. Kanske tom så att vi inte ens väntar barn vid det tillfället (men där hoppas jag fortfarande, annars vet jag inte vad jag gör...)
  • Samma som ovan gäller en kompis som ska få barn nr 2 i maj
  • Rädsla att älskades LILLEBROR skulle outa att de ska bli föräldrar=jag dör lite av tanken
  • Vi tänkte inte boka skidresa detta året för då var vi ju säkra på att jag åtminstone var gravid vid det tillfället. Igår bestämde vi att vi åker till Österrike för skidor nästa år=smärtsamt
  • Det inbokade läkarsamtalet nästa veckla VET jag kommer leda till att vi ska vänta ett helt år till för att få vidare utredning, detta tycker jag är helt fel!
  • Kisarna var hemlösa och det är jobbigt... hör ju inte hit men det får vara med på listan nu när det blev droppen till sammanbrottet igår :(
Hoppas ändå på en bättre dag idag. Ska försöka begrava mig i jobbet. Har ju en hel del att göra... Kanske hjälper liiiite.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar