måndag 3 oktober 2011

Utredningsbesked?

Vad betyder detta nu då? Sista blodprovet taget och beskedet kom idag. VI HITTAR INGET FEL PÅ ER! Men va faaan, nåt e ju fel! Tydligt tycker jag efter tre missfall och ett år senare.

Har gjort massor med tester och nu sist kollade man kromosomerna på både mig och älskade och där fanns inget där heller. Jag har verkligen blandade känslor. Sägs ju vara ett gott tecken att inget är fel men ändå. Jag kan inte riktigt förhålla mig till detta. Jag vill lixom ha ett fel som jag kan vara förbannad på, ett svar! Tills dess är jag bara förbannad på mig själv och min kropp :(

Nu ska vi alltså fortsätta och bli gravida och hoppas att vi inte får fler missfall. Det enda de hittat i tidigare tester är en viss förhöjd risk hos mig till blodproppar så den medicinen har jag fått. Vid nästa positiva test ska jag ta blodförtunnade, både i tablettform och spruta i magfläsket.

En sak som verkligen gjorde mig förbannad var när läkaren på RMC här i Malmö som jag pratade med idag säger "slappna nu av så ska det nog gå". Hur kan HON av alla människor säga så? Mitt svar var "kan inte tro att min oförmåga att slappna av skulle ge missfall eller vad tror du?" Då blev hon tyst för det var nog inte så hon ville bli tolkad trots allt, men det var verkligen förvånande att hon kläckte en sån groda.

Nu vill jag bara en sak sååå gärna: Älskade blev farbror för första gången förra veckan och jag ska bli moster en andra gång i mars. Tänk om jag ändå kan vänta barn själv när mars kommer. Hur ska jag annars orka se min systers lill*? Kan man hoppa över ett sånt besök? Det går väl bara inte? Det ska bli kämpigt nu med älskades brors barn men vad gör man? Biter ihop är svaret och det vet jag ju att så många andra också tampas med. Hatar verkligen denna avundsjuka som numer finns i mig. Bara jag slipper mars också... fasen!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar