onsdag 26 oktober 2011

RMC igen

... är inte så glad på dom faktiskt. RMC alltså. Vet inte om jag bara haft otur angående den som svarar när just jag ringer men de på RMC i malmö är inte toppen... någon annan kanske har en helt annan åsikt.

Nu ringde jag idag efter att mensen kommit för jag vill ha en PLAN! Jag har ju ingen plan. Jag skulle ju snabbt och kvickt bli gravid igen och DÅ fanns en plan för oss. Mediciner är hämtade för massa pengar men jag kan ju inte använda dom för det FUNKAR JU INTE! Nu går det ju varken snabbt eller lätt längre och vad händer då? Personen som svarade nämnde det där med att vi kanske måste vänta ett år nu och då kom tårarna. Hon sa att det ju är helt normalt att det kan ta ett år. Men det har ju inte varit normalt för oss! Vi har ju redan väntat ett år och haft tre missfall. Varför måste vi drabbas dubbelt! Kan de inte undersöka de saker de inte gjorde sist nu när situationen har ändrats? Jag blir så trött och ledsen.

Jag fick en tid med läkaren som ska ringa nästa vecka men jag vet att hon också kommer hävda det där året. Hon var inte så bra sist heller och ringde inte på den dagen hon skulle och jag fick en jätte jobbig tid tills hon äntligen ringde veckan efter. Det var verkligen inte jätte bra. :(

Jag bad i alla fall om att få min journal skickad så får vi se om en privat klinik kan utreda oss bättre och mer grundligt. Den biten kostar ju inte så mycket heller så det kunde ju vara en ide.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar