onsdag 26 oktober 2011

Känner det på mig

Hej bloggen,

Idag känns det inte som en bra dag. Jag känner på mig att jag kommer få mens vilken dag som nu och jag vill inte. Jag vill att det ska ha fungerat. Alternativet är dock att jag inte får mens och då blir det helt säkert ett missfall för jag känner inget av det jag borde om jag var gravid med ett fungerande foster. Jag vet att man ska vara positiv men jag känner ju vad jag känner :(

Det var som vid ett av mina missfall. Det hade just börjat blöda och jag ringde till KK för att informera. Jag säger att det är tyvärr så att jag blöder och det är nog mitt tredje missfall som är på gång. Sköterskan i telefonen svarar "Så kan du inte säga, det är inte alls ovanligt med blödning i början av en graviditet". "Jaha, blödning med klumpar stora som pingisbollar? Helt normalt? Är det det du säger?" Grrrr.... vet man så vet man och ingen annan kan övertyga om annat. Det där som ska vara lugnande och som andra människor försöker sig på tycker jag de ska sluta med till mig. För när man säger så så är det pärlor till svin. Jag vet vad jag vet och det hjälper inte att någon mitt i ett uppenbart missfall pratar om att det kanske kan vara en nidationsblödning. Mängden blod och delar som kommer vid ett missfall går liksom inte att ta miste på om man haft flera stycken. Man vet tyvärr allt för väl hur det ser ut, up close!... sorry att jag sprider lite bitterhet här, är bara inte på topp idag...jag gillar ju såklart när folk bryr sig, det är inte så riktigt...

Till en annan sak. Jag och älskade har bestämt musik till vårt bröllop :) Det kommer bli jätte bra och ganska lättsamt. Som start i rådhuset kommer vi spela "The moniker med Oh my god", sen tar vi den jag la upp häromdagen "Jag har gått inunder stjärnor", sen kör vi en liten text som en kompis läser som är skriven av Pär Lagerkvist och heter "Kärlekens visa", därefter tar vi "Östen med resten och Hon kommer med solsken till mig" (vi byter ut Hon mot Du). Valsen har vi sedan sagt ska bli Robban Broberg och "Båtlåt". Det känns bra och jag tror att jag och älskade kommer att bli nöjda. Det är ju roligt att se fram emot. Innan dess längtar jag till den 1 dec för då ska vi en långhelg till estocolmo :) det ska också bli mysigt med hotell, stan och träffa vänner.

Ja, får försöka peppa upp mig själv tills mensen kommer eller inte. Det blir jobbigt vilket som tyvärr...


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar