torsdag 13 oktober 2011

Orolig...

Ja då har vi kört ägglossningstestet klart tror jag. De två strecken var väldigt tydliga i tisdags och lite även i går men i morse var det nog förbi. Bara mycket svagt så jag tror det var ägglossning i tisdags när jag också hade ont i ena sidan. Detta innebär att ägglossningen var någon dag innan det vi trott. Hoppas innerligt att det är därför vi inte blivit gravida... hoppas verkligen. Nu har vi ju verkligen "legat i" denna tiden så blir det inget denna gången så blir jag riktigt orolig. Haha, sitter redan efter vara två dagar och känner efter smärtor i brösten. Kanske lite tidigt att få symptom men det säger lite om hur orolig jag är. OM det blir positivt test är det dags med sprutor i magen, en extra tablett på morgonen och en tablett som ska upp i härligheten. Allt det är också lite nervöst. Hoppas det inte är allt för besvärligt med sprutan...

Tänker också på de bloggar om barnlöshet jag läser. För vissa verkar det gå riktigt bra nu och det är ju roligt men jag undrar om vi kommer vara en av dom eller om det ska sluta annorlunda för oss. Vill ju också få ett lyckligt slut.

Har svårt med fokus på jobbet idag. Har bestämt att det som jag skulle göra idag kan vänta lite vilket gör att jag bara sitter och ströjobbar och pysslar lite. Ganska skönt men då blir det desto mer imorgon.

Åhhh... undrar vad som händer i min kropp... vill ju bara samarbeta med den så jag fattar inte vad det är frågan om!!!!

Jaja, träning är säkert bra i sammanhanget så jag ska ut på en löprunda ikväll. 6,5 km blir bra. Hoppas bara jag inte skakar loss ägget men det kan man väl inte? Klara det inte en träning så klarar det garanterat inte alla de månader som ska till för en lyckad graviditet!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar