torsdag 6 oktober 2011

Stämmer utredningen?

Ja, då har man funderat lite kring det resultatet vi fick av RMC och utredningen som gjordes. Generellt känner jag att man inte tittat så noga eller hur man nu ska säga. Jag känner inte att jag förstått vad de mätt, vilka värden man borde haft och vad jag verkligen låg på. Den läkaren jag fått därifrån känns inte heller så bra. När vi skulle ha vårt inbokade telefonmöte ringde hon aldrig, bara en sån sak. Sen kom helgen och jag kunde inte tänka på annat. Hon ringde på måndagen när jag sitter i möte och är allmänt otrevlig och tvär. Tror nog hon var beredd på att jag skulle vara arg, vilket jag såklart var, men ändå trevlig mot henne. Någonstans på vägen att försöka skaffa barn har jag blivit så himla ödmjuk inför hur andra mår och har det vilket leder till att jag inte vill vara arg på någon! Man vet ju aldrig vad de går igenom vid sidan av. Hur som helst, jag litar inte på att hon mätt allt som finns att mäta. I alla andra sjukdomar brukar man ju prata om second opinion vilket borde göras här också. Nu funderar jag alltså på att vända mig privat för en titt på de prover landstinget tagit och eventuellt komplettera med tester som kanske saknas. Det jag tror jag uppfattat från testerna som tagits är:


  • Inget fel på immunförsvaret
  • Inget fel på sköldkörteln
  • Inget fel på mina ägg (vi blir ju gravida)
  • Inget fel på älskades spermier (än en gång... de verkar simma på rätt håll med kompassen för vi blir ju gravida)
  • Aningens förhöjd risk till blodpropp (detta ligger i släkten så jag är inte överaskad)
  • Inget fel på någon av våras kromosomer
  • Inget fel syns på ultraljudet

Vad kan de ha missat? Jag har ju förhoppningsvis långt till klimakteriet så det är väl inte äggreserven, och än en gång, vi blir ju gravida så det kan ju inte vara detta. Kan det vara slemhinnan??? Borde de inte sett detta på ultraljudet?


Åh, skönt snart snart helg :) Jag och älskade ska få tid tillsammans :) Älskar helg! För mig är veckorna och tiden ifrån varandra bara en transportsträcka att få vara tillsammans, då mår jag absolut som bäst. I helgen ska vi på teater, äta middag på stället vi åt på på andra dejten och hämta en dörr som vi ska ha till "gästrummet" (läs.... viiiiill skriva barnrummet men kan inte :( typiskt). Annars blir det mycket mys hemma och med kisarna, härligt!

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar