tisdag 17 juli 2012

Det här med kroppen...

Kroppen blir ju en konstant fundering och orosmoment när man upplever sådana problem som jag haft. Nu är det annorlunda igen. Eller ja, det har varit annorlunda sedan operationen typ. Bra eller anus? Inte en susning...

Innan missfallen hade jag aldrig mellanblödningar. Lite ont i huvudet någon dag innan mens och sen inget annat.

Efter typ missfall nr två började jag få mellanblödningar i flera dagar mellan ägglossning och mens. Otroligt smärtsamma ägglossningar. Mådde skit (sjukdomskänsla i hela kroppen) veckan innan mens samt migrän tre dagar innan mensen till slut kom.

Nu har jag inte längre någon mellanblödning. Ingen huvudvärk innan mens och ingen sjukdomskänsla i kroppen veckan innan mens.

Om detta är bra eller dåligt i utvecklingen mot att lyckas skaffa familj. Ingen jävla clue. Läkaren har tidigare hintat att mellanblödningen kan försvåra odsen att bli gravid. Vad tror ni? Vi har ju blivit gravida på ett kick så det har jag varit glad för men så mycket annat har inte fungerat... Är det bättre nu tros? Ja, det får ju tiden utvisa men nyfiken på hur det nu ska gå är jag ju. Lite orolig också eftersom att jag vet att operationen innebär viss sänkt fertilitetsgrad... jag har ju trots allt bara en äggledare kvar.

Tummar hållna inför framtiden och att det som nu sker i kroppen är bra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar