torsdag 12 juli 2012

En teori

Det brukar alltid bli så här... i en barnskaffarepaus. Jag letar upp något som jag kan ta kontroll över. I regel är det träning som faller offer. Jag försöker hitta något nytt och något som jag kan begrava mina tankar i och ta kontroll över. Det är ju så att barnskaffargrejen inte går att kontrollera alls, hur gärna jag skulle vilja det. Kontrollen och det begäret får jag helt enkelt hitta någon annanstans. Just nu är det mycket funderingar kring träning som är grejen och det brukar ju bli så för min del.

Jag har tom ändrat frukost i försök att skapa något nytt och hälsosamt. Jag HATAR nämligen gröt, men än en gång har jag börjat med detta som morgonrutin. Det har hänt förr i liknande situation jag är nu. Vet inte varför men just när det gäller gröten skulle det kunna vara lite självplågeri ;) Äter numer havregrynsgröt med salt, kanel, linfrön och ett rivet halvt äpple på toppen. Om det inte vore för äpplet hade det aldrig gått, det är jag säker på.

Hur som så vill jag komma i bättre form. Jag vill ha ett intresse i detta med hälsa som kan driva mig. Jag vill kontrollera min kropp som i övrigt varit omöjlig att kontrollera verkar det som. Jag fattar alltså bakgrunden till denna besatthet i träning som alltid blir. I get it! Jag har nog ett väldigt stort kontrollbehov som måste bli mättat på något sätt och träning är ju ett bra sätt. Jag ska bara inte bli helt manisk... skrämde nog älskade lite när jag snackade om det igår och nämnde ordet kontroll lite för många gånger i samma mening... förlåt älskling, jag ska inte bli tokig, lovar <3

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar