onsdag 18 juli 2012

Massor med nedräkningar

Just nu räknas det massor i mitt huvud. Det är nog faktiskt fyllt med siffror just nu. Nedräkningen till mensen är i och med idag avslutad. Jag kan nu konstatera att min cykel efter operationen är ganska exakt 27 dagar. Känns ok. Ser inget konstigt i detta.

Semestern börjar om 19 dagar.

Sen räknar jag ju ner till bröllopet. Det är bara 24 dagar tills dess :) Jävligt najs.

Resan är om 26 dagar. Inte illa så länge jag inte får dödsångest av flygningarna... håller tummarna att slippa den helt enkelt.

Sen är det även nedräkning till försök att få barn igen. Det börjar närma sig lite. Efter nästa mens (27 dagar pluss 12 dagar till ägglossning) så försöker vi igen. När vi är iväg på vår resa kan vi alltså köra på att försöka bäst vi vill. Jag kan ju iofs erkänna att jag inte har några förhoppningar att det nu skulle bli något med en gång eller så. Jag är inställd på att det nu kommer ta tid med tanke på att jag nu endast har en äggledare. Det får bli så. Kanske kan man hoppas på ett pluss innan jul eller så... vi får se. Någonstans inombords är julen ett mål. Om den kommer och vi ännu inte är gravida är det adoption som blir full fokus. Detta har ju skjutits lite på framtiden men jag vill gärna försöka efter operationen i alla fall. Bara för att se om det nu är annorlunda eller nåt. Nästa år fyller jag 33 och det börjar snart bli bråttom. Man har ju inte all tid i världen om man ska hinna med adoption med kö på 4 år liksom. Dessutom får man ju inte fylla 40 och vill man då ha ett barn till... ja, ni fattar. Tänk att behöva räkna på detta viset! Tänk vad det hade varit skönt att slippa.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar