måndag 9 juli 2012

Ny luft

Helgen kom och gick och den har varit så himla bra!

På fredagen jobbade jag hemifrån och min syrra och hennes familj kom efter lunch och käkade lite och snackade. Det var jätte mysigt och deras ungar är så himla söta. Den äldsta har blivit så stor och är numer utan blöja och den lilla är jätte söt :) Dessutom fick jag frågan om jag kan vara hans fadder!!! Jag blev jätte glad och rörd. Det vill jag ju såklart jätte gärna! Lilla söta gubben... en mycket stolt moster!

Efter att vi ätit och druckit lite kaffe och hängt överaskar syster mig med en möhippa, hon och jag. Det blir ju ett pytte bröllop så jag trodde inget sånt skulle bli av. Än en gång, rörd och överraskad. Hennes man tog barnen och åkte till mina föräldrar och jag och syrran drack lite champagne och drog mot stan. Åt och drack jätte gott. Hon hade dessutom ställt frågor till älskade som han svarat på och så fick jag gissa vad han sagt. Älskade är så fin... vilka fina svar han hade söta... Ovan på allt detta härliga så kom älskade hem igår. Helgen har med andra ord inneburit väldigt mycket för mig. Det är underbart att prata med min syster som numer känner till allt. Det känns så lätt. Det var härligt med lite tid bara hon och jag. Vi bestämde att vi skulle spaa i höst tillsammans så det ska vi ju boka in! Gött!

Älskade kom ju hem igår och OM det var underbart att se honom igen. Han har varit saknad och nu är jag hel igen. Det bubblade över så mycket jag hade att prata med honom om. Det gick inte att få stopp på mig :) Underbara man... älskar dig <3<3<3

Annars blåser lite bättre vindar för mig gällande barnfrågan. Vissa dagar är ju skit, och då skriver jag av mig här i bloggen. Det är verkligen en life saver och jätte skönt! Just nu känner jag.... barn är inte ALLT. Det finns liv både före och efter barn och det är inte ALLT ALLT. I och med det känner jag mig ganska lugn och harmonisk. Barn är ju någon man lånar ett antal år. Man äger dem inte för alltid utan de är sina egna när man lånat dem klart. Jag och älskade ska ju däremot vara för alltid så han är ju ALLT för mig. Så får det vara. Jag ska hålla hårt i den känslan så länge jag bara kan! Det är en sann befrielse att känna sån lättnad och glädje igen. Det var så SÅ länge sen jag kände så och det är som ett ton sten fallit från mitt hjärta. URSKÖNT! Jag ska fokusera på oss, här i detta nuet. Det är fint för oss här och vi är ju jätte lyckliga. Visst skulle det vara sjukt tråkigt om vi inte fick barn, men många har inte turen till att träffa en så bra relation som vi har. Då väljer jag ju relationen över barn om det stod mellan de två. Hellre en lycklig relation utan barn än en olycklig med.

Hur som. Jag har lite lättare steg just nu. Lite gladare och lite lättare. Dessutom har jag inte heller några mellanblödningar eller ont vid ägglossning. Som ni kanske minns så hade jag grymt ont varje ägglossning. Så ont att det var svårt att tex. åka buss. Nu känns det mer "som vanligt". Som det gjorde förr. Det verkar som det blivit bättre efter operationen. Min kropp kanske plågades av en äggledare som var kass. Ingen aning, men just nu verkar det som att det otroligt onda som hände i våras förde något gott med sig :)

Fin måndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar